Tanki živci za volanom nikom nisu doneli dobro, pa ipak svakodnevni stres, gužve na putevima, bahatost drugih vozača, ili sopstvene vozačke greške mogu da vas dovedu u neprijatnu situaciju koja začas eskalira u sukob sa drugim učesnicima u saobraćaju.
U takve pojave spada nekontrolisani bes koji je obično izazvan iritirajućim postupcima drugih vozača, a koji se manifestuje kroz agresivno ili nasilničko ponašanje.
Konfliktne situacije u saobraćaju kreću se od nepristojnih gestova, preko verbalnih uvreda, pa sve do fizičkih pretnji ili napada i nasilničke vožnje koja ima za cilj da zaplaši drugog vozača.
S obzirom da za volan ne sedamo sa namerom da bismo se usput s nekim posvađali, već da stignemo bezbedno i spokojno tamo gde smo se zaputili, važno je da ne upadnemo u zamku i da ne budemo uvučeni u svađu na drumu.
Ričard Gledman iz organizacije "RoadSmart" kaže da postoje razni načini da izbegnete ovakve neprijatnosti na putu kako ne biste bili žrtva agresivnog ponašanja drugih učesnika u saobraćaju, a najvažnije je da stvari ne pogoršavate ako do konflikta ipak dođe.
Gledman daje nekoliko saveta koji mogu da pomognu u takvim situacijama:
- Ukoliko preti sukob između dve strane u saobraćaju, postoji mogućnost da ste tome oboje doprineli. Ipak, to ne znači da i vi morate da reagujete. Pokušajte da se distancirate od situacije i pustite drugog vozača da ide svojim putem. Čak i ako u sebi znate da ste u pravu i da vam je učinjena nepravda, tolerantno ponašanje vas ništa ne košta i možete mirno da nastavite vožnju.
- Šta raditi u situaciji ako je drugi vozač sklon konfrontaciji i agresivnom ponašanja? Gledman savetuje da izbegavate kontakt očima i da ne ispoljavate vidljive reakcije. Pokušajte da o njemu uopšte i ne razmišljate, kako incident ne bi na vas uticao kasnije.
- U slučaju da druga strana i pored vašeg pasivnog ponašanja nastavi da ispoljava agresivnost u toj meri da kod vas izazove opravdan strah za sopstvenu bezbednost, ne oklevajte da pozovete policiju.
- Ako drugi vozač izađe iz svog automobilia i krene ka vama da se raspravlja/razračunava, da li je u redu odvesti se autom sa lica mesta? Gledman kaže da to slobodno možete da uradite, ako ne postoji fizička prepreka koja vas sprečava. Ipak, dodaje, nemojte da odjurite kao da ste u bekstvu, jer tako možete isprovocirati drugog vozača da krene u poteru za vama.
- Ukoliko se vozite sa saputnikom, u slučaju da dođe do ozbiljnijeg konflikta dobro je da on/ona snimi čitav događaj mobilnim telefonom. Snimak može da bude od koristi ako je kasnije potrebno dokazivati šta se zaista dogodilo. Takođe je važno fotografisati/zapisati registarciju drugog vozila.
- Gledman takođe savetuje da ne otvarate vrata i prozore i da ne započinjete raspravu ili provocirate svađu.
- Na kraju, ako je do konflikta u saobraćaju došlo vašom krivicom, priznajte to i izvinite se. Takva reakcija često može da sasvim smiri situaciju pre nego što se nepopravljivo pogorša.
Kada se incident okonča i krenete dalje, ponekad je dobro da se nakratko zaustavite pored puta na bezbednom mestu, izađete iz automobila i udahnete svež vazduh kako biste se smirili i mogli da nastavite vožnju bez stresa koji može da utiče na vaše dalje postupke i da vas dekoncentriše za volanom.
Dok vozite dalje, pustite muziku koju volite jer vam ona takođe može pomoći da se relaksirate nakon svega.
Komentari 2
M
Na kraju, ako je do konflikta u saobraćaju došlo vašom krivicom, priznajte to i izvinite se. Takva reakcija često može da sasvim smiri situaciju pre nego što se nepopravljivo pogorša. "
Ljudi se sasvim drugacije ponasaju kada priznate iskreno vasu krivicu, a nije tesko.
Vlada
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar