Ken Sasaki je muškarac srednjih godina iz Tokija kojeg je moguće unajmiti. Može ga unajmiti bilo ko i u bilo koju svrhu koja ne uključuje fizički kontakt, a po satu naplaćuje oko devet američkih dolara. Kao i u brojnim drugim gradovima širom sveta, većina ljudi u Tokiju preferira da njihove želje, potrebe i slabosti ostanu privatni.
Ljudi često jednostavno žele da dobiju savet od starijeg i mudrijeg, ali ne žele da se povere bivšem kolegi ili stricu koji se seća njihovih suza iz detinjstva – osobe koje poznaju mogle bi da ih osuđuju.
Pedesetogodišnji Takanobu Nišimoto, osnivač usluge unajmljivanja muškaraca srednjih godina, veruje da je mnogo bolje poveriti se nepoznatoj osobi i poslušati njene savete – unajmljivanje nepoznate osobe za dobijanje saveta i sastanci u kafiću ili nekom sličnom mestu znače da se, nakon sastanka, više nikada ne morate videti.
Različiti ideali muškosti u Japanu
Upravo time se bave muškarci poput Sasakija – oni nepoznatim ljudima pružaju rame za plakanje i istovremeno obnavljaju svoju vrednost unutar društva. Nišimoto je inspiraciju za svoj biznis dobio u vozu kada je načuo kako se srednjoškolke rugaju muškarcima srednjih godina ti nazivaju ih "smrdljivima" i "prljavima".
Nakon poraza Japana u Drugom svetskom ratu došao je kraj "vojnoj muškosti", odnosno ideji da vojnik predstavlja simbol muževnosti. Pojavio se novi ideal muškosti – biznismen koji pripada srednjoj klasi, muškarac s dobrom platom i kancelarijskim poslom te ženom i dvoje dece. Tom idealu je došao kraj nakon što su mnogi muškarci ostali bez posla zbog ekonomskih problema 1989. godine. Potom se pojavila nova kategorija – muškarci frilenseri koji rade u raznim biznisima poput marketinga, maloprodaje ili restorana na nepuno radno vreme.
Nišimoto je pokrenuo svoj biznis zahvaljujući uverenju da su muškarci srednjih godina koji pripadaju srednjoj klasi u Japanu izgubili kulturnu moć i čast. Danas njegova web stranica ima u proseku 45 najmova dnevno, odnosno 10.000 sastanaka godišnje.
Sastanci u svrhu pružanja saveta
Nišimoto nudi oko 80 muškaraca u najam u 36 japanskih gradova i kaže da se i on sam od osnivanja biznisa 2012. susreo s oko 5.000 klijenata. Takođe dobija barem 10 upita nedeljno od muškaraca koji bi želeli da rade za njega. Kaže da se za posao prijavilo oko 10.000 muškaraca.
Pri izboru radnika Nišimoto preferira "čudne" muškarce s očiglednim nedostacima. Kaže da bi bilo bolje imati privlačne radnike, pošto bi oni privukli više klijenata, ali to bi za njega bilo dosadno. Takođe tvrdi da su najpopularniji muškarci oni koji umeju da slušaju i koji razumeju tuđu bol.
Oko 70 odsto klijenta koriste usluge Nišimotove stranice kako bi s nekim popričali, a preostalih 30 odsto traži "fizičku" pomoć poput podizanja kutija. Takođe, oko 80 odsto klijenata su žene. Nišimoto ne dopušta da se razgovori odvijaju telefonski, već preferira susrete uživo, koji ljude čine "pomalo nervoznima i uzbuđenima".
Bizarni zahtevi
Ken Sasaki već 30 godina svira violinu i kaže da oko 40 odsto njegovih klijenata traži da im nešto odsvira. Savete traže uglavnom mladi ljudi. Sasaki najčešće ima sastanke jednom nedeljno, što je manje od ostalih Nišimotovih radnika, a neki od zahteva koje dobija pomalo su bizarni.
Jednom je bio unajmljen kako bi samo pet minuta svirao violinu na tinejdžerskoj rođendanskoj proslavi na kojoj su bile samo tri devojke. Bile su lude za korejskim pop zvezdama te su od njega zatražile da nosi masku jednog korejskog pop pevača. Dok je svirao, one su stalno uzvikivale pevačevo ime.
Takođe, jednom ga je unajmila pedesetogodišnja gospođa, i to kako bi sedeo u publici za vreme njene plesne priredbe. Gospođa je plesala tango i valcer i nije imala prijatelja ni kolega pa je unajmila Sasakija kako bi je bodrio.
"Imao sam mnogo zanimljivih sastanaka koji su me inspirisali", kaže Sasaki.
Ipak, nisu mu svi sastanci produktivni i motivišući – jednom je bio pozvan kako bi svirao violinu na novogodišnjoj proslavi na kojoj su bile isključivo žene.
"Razgovori su im bili poput japanske verzije 'Seksa i grada', a ja sam tamo bio jedini muškarac", priseća se Sasaki.
Nišimoto tvrdi da fizički kontakt s klijentima nije dozvoljen, odnosno da se njegovi radnici ne mogu da se unajme u intimne svrhe. Ipak, svaki muškarac na njegovoj web stranici opisan je i fizički, a tu je takođe kolumna s ljubavnim savetima, što upućuje na mogućnost da je reč o prikrivenoj web stranici za pronalaženje partnera.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar