Švedska agencija odlučila da je reklama s poznatim memeom seksistička

Popularni meme, takozvani "Distracted Boyfriend meme", proglašen je seksističkim od strane švedske agencije za reklame, javlja "Guardian".
Radi se o memeu koji ste sigurno videli, a koji se bazira na fotografiji muškarca koji hoda ulicom s devojkom i zuri u drugu ženu koja prolazi, dok ga njegova devojka šokirano gleda.
 
Ova fotografija nastala je na ulicama Barselone, fotografisao ju je Antonio Giljem, lokalni fotograf, a fotografija je, pre nego što je postala popularan meme, bila poznata kao "Muškarac koji gleda drugu ženu".
 
Meme koji je nastao iz te fotografije proglašen je memeom godine ovog aprila, a ujedno je bio i jedan od memeova koji je najviše deljen društvenim mrežama. Fotografija se koristila i koristi se i dalje za raznovrsne memeove, od veza, politike, muzike i drugih stvari iz svakodnevnog života.
 
Međutim, švedski Reklamombudsman je presudio da se u jednom konkretnom memeu nastalom iz ove fotografije radi o seksizmu.
 
Radi se o memeu koji je na Facebooku kao reklamu objavila agencija za zapošljavanje Bahnhof. Na njemu je dečko bio označen kao "Ti", njegova devojka kao "Tvoje trenutno radno mesto", a devojka koja prolazi i u koju dečko zuri kao "Bahnhof".
 
"Ova reklama objektivizuje žene. Predstavlja žene kako razmenjive predmete i sugeriše kako je zanimljiv samo njihov izgled. Osim toga pokazuje degradirajuće stereotipne uloge muškaraca i žena i ostavlja utisak da muškarci mogu menjati ženske partnere kao da menjaju poslove", stoji u odluci.
 
Naime, švedski Reklamombudsmannen je organizacija koja omogućava korisnicima, kompanijama i organizacijama da se požale na reklame za koje smatraju da krše pravila o reklamama i marketingu.
 
Radi se o svojevrsnoj agenciji koja nema formalna ovlašćenja pa ne može da nametne pravne ili finansijske sankcije. Ipak, na svom sajtu pojašnjavaju kao njihove odluke dobijaju dosta medijske pažnje i kako na svom sajtu objavljuju donete odluke protiv pojedinih agencija za oglašavanje. Zbog toga se očekuje da će agencije postupati prema njihovim odlukama. Dodaju kako agencije u većini slučajeva nakon njihovih postupanja ipak po potrebi menjaju ili ukidaju sporne reklame.
 
Reklama za posao koja je uključivala ovaj meme objavljena je u aprilu ove godine, a privukla je oko 1.500 komentara, uglavnom od žena koje su se žalile na seksizam u reklami. Poručile su potencijalnom poslodavcu kako očito ne žele da privuku žene u svoju firmu i kako ne žele ni osećajne muškarce.
 
Ipak, iz kompanije koja je dala oglas za posao su poručili na svojoj Fejsbuk stranici kako je cilj reklame u vidu memea bio da ilustruje situaciju u kojoj prikazuju svoju kompaniju kao atraktivnog poslodavca i kako bi ljudi s malo dosadnijim radnim mestom bili zainteresovani da pređu kod njih. 
 
"Svi upoznati s internetom i kulturom memeova znaju kako se ovaj meme koristi i interpretira. Pol je uglavnom nevažan u ovom kontekstu. Objasnili smo kulturu memea agenciji, ali ona je odlučila da ga drugačije tumači", rekli su i zaključili da, ako treba da budu kažnjeni za nešto, onda je to zbog toga što su upotrebili stari i jako korišćeni meme.
 
Međutim, "Guardian" dodaje da je, iako se Švedska često nalazi na vrhu svetskih lista kada se radi o jednakosti polova, studija iz 2016. godine otkrila kako je Švedska najgora od nordijskih zemalja u borbi protiv reklama na seksualnoj osnovi. Zbog toga je Stokholmsko veće ove godine odlučilo da sa gradskih bilborda ukloni reklame koje deluju seksistički i degradirajuće.
 

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Mladić se probudio na sopstvenoj kremaciji

Rohitaš Kumar (25) oz Indije, koji je bio proglašen mrtvim, probudio se na sopstvenoj kremaciji, neposredno pre nego što je trebalo da bude spaljen, jer lekar nije uradio obdukciju.

Da li čovek zaista ima pet čula?

Slika sveta koji poznajemo konstruiše se u našem mozgu. Kako do toga dolazi? Putem brojnih receptora informacija koje dolaze iz naše okoline.