U saradnji s pokretom Break Free From Plastic, Grinpis je organizovao 239 akcija čišćenja plastike u 42 države širom sveta, što je rezultiralo prikupljanjem 187 hiljada komada plastike. Cilj je bio da se pokaže kako velike korporacije doprinose zagađenju sredine.
Najveći svetski proizvođač bezalkoholnih pića, Koka kola, ujedno je i najveći proizvođač otpada, navodi Grinpis. Plastični otpad poznatog brenda pronađen je u 40 od 42 države. "Kontrole brendova nude neoborivi dokaz uloge korporacija u jačanju globalnog zagađenja”, rekao je Von Hernandez, globalni koordinator pokreta Break Free From Plastic.
Najčešći pronađeni tip plastičnog otpada bio je polistiren i nalazi se u ambalaži šolja za kavu, a sledi ga PET koji se koristi za bočice i posude.
"Delimo cilj Grinpisa za eliminacijom otpada iz okeana i spremni smo odraditi svoj deo kako bismo pomogli u ispunjavaju tog važnog izazova”, rekao je portparol Koka kole. Kompanija je obećala da će prikupiti i reciklirati bočicu ili limenku za svaku koju proda do 2030.
Sve tri kompanije obećale su da će promeniti ambalažu do 2025. Koka kola navodi da će se sva pakovanja moći reciklirati, Nestle da će se reciklirati i ponovno upotrebiti, a PepsiCo da će se osim recikliranja omogućiti i kompostiranje i biorazgradnja. Sve kompanije rade i na korištenju recikliranog materijala u svojim pakovanjima.
Nestle, kao najveći svetski proizvođač hrane i pića, navodi da prepoznaje problem i da naporno radi na smanjenju upotrebe plastike koja se ne može reciklirati. Iz kompanije dodaju da traže različita rešenja za pakovanje, nastoje da olakšaju recikliranje i eliminišu plastični otpad.
PepsiCo nije bio dostupan za komentar.
Komentari 1
Aleksandar
Po njihovom zastitničkom ponašanju, bojim se da jedu šta uzgoje, žive u pećini, jašu konja ili kamilu bez dodataka industrijalizacije, predu vunu da bi saštrikali džemper.
Ekolozi manite se tih štosova.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar