Elektronski sistemi za upravljanje automobilom ne rade uvek, pokazuju testovi

Testiranje Severnoameričkog uduruženja auto-klubova (AAA) pokazuje da elektronski sistemi za pomoć vozaču pri upravljanje automobilom na putu ne zadržavaju uvek vozila u saobraćajnoj traci i ne registruju uvek na vreme prepreke kako bi izbegli sudar.
 Elektronski sistemi za upravljanje automobilom ne rade uvek, pokazuju testovi
Foto: Pixabay
Zato AAA upozorava vozače da i ne pomišljaju da zbog tih sistema njihova vozila mogu upravljati sama sobom, automatski, te i kada su ti uređaji uključeni, moraju stalno biti spremni da preuzmu upravljanje.
 
AAA takođe kaže da to što proizvođači automobila upotrebljavaju reč "pilot" u nazivu tih sistema, može navesti vozače da poveruju da njihova zaista vozila mogu upravljati sama sobom.
 
"Ti sistemi su napravljeni kao pomoć pri vožnji, oni nisu autonomni, uprkos svoj propagandi", rekao je Greg Branon, direktor AAA za praćenje projektovanja automobila. "Očigledno je da reč 'pilot' u nazivu može podrazumevati vožnju bez pomoći vozača, ali to nije tačno na sadašnjem nivou razvoja tih sistema".
 
Ove nedelje objavljeni rezultati testova AAA odnose se i na nekoliko široko prenetih vesti o udesima vozila "Tesla" sa sistemom koji ta kompanija naziva "Autopilot". I američki Državni odbor za bezbednost u saobraćaju (NTSB) istražuje neke od tih udesa, uključujući pogibiju u martu, kada je Tesla "Model X" udario u ogradu auto-puta kod mesta Mauntin vju, u Kaliforniji.
 
Testovi AAA su drugi koji pokazuju da ti sistemi ne mogu da reše svaku situaciju u saobraćaju, uključujući i neke koje su relativno česte. U avgustu je Institut osiguravajućih kompanija za bezbednost na putu objavio rezultate testova koji su pokazali slične probleme tih sistema kao i studija AAA.
 
Udruženje auto-klubova AAA je testiralo sisteme četiri vozila koja su imala podesivi uređaj za održavanje brzine "tempomat", zatim sistem za pomoć vozilu da prati saobraćajnu traku, krećući se između isprekidanih linija, i sistem za automatsko kočenje u slučaju nužde. Testirana su dva modela za 2018. godinu Mercedes "S klase" i Nisan "Rog", Tesla "Model S" iz 2017. i Volvo "XC40" za 2019. godinu.
 
Tesla svoj sistem naziva "Autopilot", Volvo svoj "Pilot Asist" ("pomoć"), dok je Nisan svoj nazvao "ProPilot Assist" ("profesionalna pilot pomoć"). Proizvođači u načelu kažu da vozačima govore da njihovi automobili nisu u potpunosti u stanju da sami upravljaju sobom, i da uvek treba da paze i budu spremni da intervenišu.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Mladić se probudio na sopstvenoj kremaciji

Rohitaš Kumar (25) oz Indije, koji je bio proglašen mrtvim, probudio se na sopstvenoj kremaciji, neposredno pre nego što je trebalo da bude spaljen, jer lekar nije uradio obdukciju.

Da li čovek zaista ima pet čula?

Slika sveta koji poznajemo konstruiše se u našem mozgu. Kako do toga dolazi? Putem brojnih receptora informacija koje dolaze iz naše okoline.