Moskva ima 12,5 miliona stanovnika, a gradske vlasti su smanjile broj parking mesta kako bi podstakle građane na pešačenje. Paralelno s tim su znatno povećali cene parkiranja u gradu kako bi povećali prihode i smanjili saobraćajne gužve. Moskva spada među saobraćajno najzagušenije gradove u svetu.
Ti razlozi su doprineli povećanju broja zajedničkih vožnji u gradu na minimalno 30.000 dnevno u razdoblju od januara do septembra ove godine, pokazuju podaci gradskih vlasti. U američkoj investicionoj banci JP Morgan procenjuju da ih je ove jeseni bilo 60.000 dnevno, napominje Rojters. To je ogroman skok u poređenju sa 45.000 vožnji dnevno u celoj 2016. godini.
Moskovsko tržište usluga deljenja automobila spada među najrazvijenije u kategoriji velikih svetskih gradova po broju "deljenih" automobila i po broju "deljenih" automobila po stanovniku, pokazuje istraživanje JP Morgana koje je Rojters analizirao.
Prošle godine u Moskvi je odnos "deljenih" automobila i stanovnika iznosio jedan na pet hiljada. Vodeću poziciju u svetu drži Vašington s jednim "deljenim" automobilom na 692 stanovnika, utvrdili su u toj američkoj investicionoj banci.
U međuvremenu se taj odnos u Moskvi smanjio na jedan "deljeni" automobil na 1.082 stanovnika, a gradske vlasti procenjuju da će se u sledećih pet godina spustiti na jedan automobil na 500 stanovnika.
U Rusiji posluje 15 kompanija specijalizovanih za usluge deljenja automobila, uključujući Delimobil, Yandex.Drive, BelkaCar i YouDrive.
Mnogi Rusi i dalje automobil smatraju statusnim simbolom i znakom uspeha, što je nasleđe iz doba Sovjetskog Saveza, konstatuje Rojters. Sve veća popularnost usluge deljenja automobila u poslednje vreme pokazuje ipak da Rusi, posebno u velikim gradovima, gube interes za vlasništvo nad automobilom.
Istraživanje Goldman Sachsa upućuje na zaključak da uzlet usluga deljenja automobila ne bi trebalo da smanji prodaju automobila jer je rok trajanja "deljenih" automobila 3,5 puta kraći od onih u privatnom vlasništvu.
Komentari 1
Vlada
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar