Prema poslednjim istraživanjima u Velikoj Britaniji, čak devet od deset vozača je otkrilo da je imalo takvo iskustvo, a četvrtina anketiranih je priznala da je lično vozila "na braniku" drugom vozaču.
Rezultati udesa pokazuju da je jedna od osam saobraćajnih nesreća prouzrokovana vožnjom "na braniku", a to nas dovodi do pogubne činjenice od čak 100 smrtnih ili slučajeva sa teškim povredama svake godine. Samo u Velikoj Britaniji.
"Ako se približiš previše automobilu ispred tebe, nećeš biti u mogućnosti da reaguješ na vreme ukoliko moraš iznenada da zakočiš. Ako to dovede do sudara, onda putnici u oba automobila mogu da se povrede ili poginu", kaže direktor bezbednosti autoputeva Engleske Ričard Lenard.
Osim toga, ovakav način vožnje direktno utiče i na gužve u gradovima, savršen slučaj je autoput kroz Beograd gde pored brojnih drugih razloga često se stvara "fantomska" gužva zbog vozača koji konstantno koče i ubrzavaju i voze previše blizu drugim automobilima pa samim tim usporavaju druge, pa imamo kilometarske kolone iako nema nikakvih prepreka na putu.
Šta onda da radite kada vam neko vozi "na braniku"? Stručnjaci savetuju vozače da održavaju svoju brzinu i da ne gledaju u retrovizor predugo kako vas to ne bi omelo.
Ako ste na autoputu i slobodna je neka druga traka, jasno pokažite da ćete da se prestrojite i pomerite se u drugu traku kako bi omogućili vozilu iza vas da vas prođe.
Ali najbolji lek je prevencija ovoga, a svi vozači bi trebalo da poštuju pravilo od dve sekunde (četiri u kišnim uslovima) i održavaju razmak između automobila.
"Budi bezbedan, drži rastojanje", jasna je poruka koju šalje Lenard.
Komentari 6
@NS
NS
Prolaznik
Ali uglavnom kad mi se neko nabije u "d**e" samo mu upalim zadnju maglenku, onako slucajno. Izuzetno brzo skapiraju da treba da od***u
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar