"Lepljenje uz branik" i nervira i opasno

Mnogo je stvari koje nerviraju tokom vožnje i povećavaju stres, poput vozača koji telefoniraju dok voze, prekoračuju brzinu pored škole, obilaze sa desne strane, prestrojavaju se bez žmigavca, ali jedna od stvari koja najviše nervira je kada vam se drugi vozač "zalepi za branik".
Prema poslednjim istraživanjima u Velikoj Britaniji, čak devet od deset vozača je otkrilo da je imalo takvo iskustvo, a četvrtina anketiranih je priznala da je lično vozila "na braniku" drugom vozaču.
 
Rezultati udesa pokazuju da je jedna od osam saobraćajnih nesreća prouzrokovana vožnjom "na braniku", a to nas dovodi do pogubne činjenice od čak 100 smrtnih ili slučajeva sa teškim povredama svake godine. Samo u Velikoj Britaniji.
 
"Ako se približiš previše automobilu ispred tebe, nećeš biti u mogućnosti da reaguješ na vreme ukoliko moraš iznenada da zakočiš. Ako to dovede do sudara, onda putnici u oba automobila mogu da se povrede ili poginu", kaže direktor bezbednosti autoputeva Engleske Ričard Lenard.
 
Osim toga, ovakav način vožnje direktno utiče i na gužve u gradovima, savršen slučaj je autoput kroz Beograd gde pored brojnih drugih razloga često se stvara "fantomska" gužva zbog vozača koji konstantno koče i ubrzavaju i voze previše blizu drugim automobilima pa samim tim usporavaju druge, pa imamo kilometarske kolone iako nema nikakvih prepreka na putu.
 
Šta onda da radite kada vam neko vozi "na braniku"? Stručnjaci savetuju vozače da održavaju svoju brzinu i da ne gledaju u retrovizor predugo kako vas to ne bi omelo.
 
Ako ste na autoputu i slobodna je neka druga traka, jasno pokažite da ćete da se prestrojite i pomerite se u drugu traku kako bi omogućili vozilu iza vas da vas prođe.
 
Ali najbolji lek je prevencija ovoga, a svi vozači bi trebalo da poštuju pravilo od dve sekunde (četiri u kišnim uslovima) i održavaju razmak između automobila.
 
"Budi bezbedan, drži rastojanje", jasna je poruka koju šalje Lenard.
  • @NS

    31.12.2018 08:51
    Na žalost, iz konteksta se da zaključiti da je mislio na grad, po kojem voli da divlja, potpuno nesvesan da su u gradu sve trake ravnopravne i da neko ima pravo da vozi levom u ograničenju, ili čak ispod ograničenja ako ima svoje razloge. Žalosno je to pravdati izmišljenom zdravstvenom situacijom, kao da svaki dan vozi čoveka kojem šiklja krv iz vratne arterije. Čak i kad bi imao nešto što je neko procenio da mu je hitno, ne znači da na to ima pravo, na to imaju pravo samo službena vozila, uz odgovarajuću signalizaciju. A na autoputu je jako retko da neko vozi sporo levom trakom, jer odmah bude opomenut agresivnim blicanjem i lepljenjem, pa ne može da se drži leve i da hoće. Saobraćajna i životna kultura nula, i to je razlog svih nesreća na putu.
  • NS

    31.12.2018 07:15
    @Srdjan
    Nadam se da se ovo što ste napisali odnosi na vožnju auto putem jer samo na auto putu leva traka služi isključivo za preticanje.
  • Prolaznik

    30.12.2018 17:53
    Obozavam takve...
    Ovo se redovno desava po NSu. Nekada cesto pomislim da treba da izadjem i pitam coveka hoce li ja da ga povezem...

    Ali uglavnom kad mi se neko nabije u "d**e" samo mu upalim zadnju maglenku, onako slucajno. Izuzetno brzo skapiraju da treba da od***u

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Mladić se probudio na sopstvenoj kremaciji

Rohitaš Kumar (25) oz Indije, koji je bio proglašen mrtvim, probudio se na sopstvenoj kremaciji, neposredno pre nego što je trebalo da bude spaljen, jer lekar nije uradio obdukciju.

Da li čovek zaista ima pet čula?

Slika sveta koji poznajemo konstruiše se u našem mozgu. Kako do toga dolazi? Putem brojnih receptora informacija koje dolaze iz naše okoline.