Tita više nema, nema ni Jugoslavije, ali "juga" i dalje viđamo na ulicama.
"Više slobode za manje novca. Pouzdan i siguran. Za gradsku vožnju i nepristupačne terene - jugo će vas odvesti bilo gde". Ovako su ga reklamirali osamdesetih u Americi, a koštao je svega 4.000 dolara. I pored toga automobilska ikona Jugoslavije nije najbolje prošla na američkom tržištu, čak su ga i proglasili najgorim automobilom na svetu, podseća
RTS.
"'Jugo' je bio jedan kuriozitet kada se pojavio, jer je bio jedini automobil iz komunističke, odnosno socijalističke zemlje na severnoameričkom tržištu. Ignorisan je možda zbog toga što je bio najjeftiniji automobil u najjeftinijoj klasi u tom trenutku", smatra Đorđe Sugaris iz "Autoslavije".
U filmskoj industriji nisu ga ignorisali, već su mu dodelili nekoliko uloga. Tako su ga između ostalog vozili Brus Vilis i Tom Henks. Bio je i inspiracija umetnicima. Zašto onda nije uspeo da inspiriše i građane Amerike?
"Zastupnik za američko tržište je bio izvesni Malkom Brinkli koga su zvali Mister bankrot. Možda su oni poistovetili njega sa tim Brinklijem, koji je zaista išao iz fijaska u fijasko, tako da je nesreća bila da je on bio zastupnik za Ameriku", objašnjava Bratislav Petković, vlasnik Muzeja automobila.
Na američkim ulicama se možda nije viđao često, ali zato gotovo da nije postojala ulica u Jugoslaviji koju nije krasio bar jedan "jugo". Upravo ovaj automobili na trkačkoj stazi je i Čedomira Brkića doveo do titule prvaka Jugoslavije u automobilizmu 1987. godine.
"U momentu kad je država bila u razlazu Srbija je imala značajan broj jugića, više od pola prvenstva je praktično bilo u klasi 'juga' 1 i 2. Ti takmičari su izneli prvenstvo, jer je ostalo nešto manje od pola automobilia drugih kategorija i tako smo mi kroz školovanje i taj broj vozila ostali i dalje najmasovnija automobilska država u regionu", ističe Brkić za RTS.
"Prednja vuča, prohodnost, u zimskom periodu je jedan od najprohodnijih automobila posle lade samare. Ja bih na primer dao prednost 'jugu' u odnosu na 'golf 1'. U konstruktivnom smislu - motor je kvalitetniji rešen, onda zadnji ležajevi točkova su mnogo kvalitetiniji nego na 'golfu' i manje se menjaju", tvrdi automehaničar Rade Đilas.
Za vozače juga često u šali kažu da će svi u raj jer su pakao već prošli vozeći ovaj automobil.
"Kažu ljudi da je paklena vožnja zato što su ti automobili malo jeftiniji, malo lošijeg kvaliteta, malo se lošije održavaju, nisu baš bezbedni, ali generalno ništa od toga nije preterano istinito", navodi Pavle Zogović, ponosni vlasnik "juga" kabrioleta.
Komentari 11
Vozac Juga
Lala
Gladius et anus
Тренутно, ако се не варам, најјефтинији нов ауто на тржишту кошта око 2,5 пута скупље од Југића + одржавање које је прича за себе.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar