To će označiti kraj puta za vozilo koje je bilo simbol mnogih stvari tokom svoje osamdesetogodišnje istorije, od 1938. godine.
Ovaj automobil bio je deo najmračnijih trenutaka Nemačke i nikada realizovanog nacističkog projekta, a potom simbol nemačke ekonomske posleratne obnove i uspona srednje klase.
"Buba" je bila primer globalizacije, pošto je prodavana svuda i postala je prepoznatljiva širom sveta, a u SAD je tokom šezdesetih bila amblem kontrakulture.
Iznad svega, ovaj automobil ostaje prepoznatljiv u istoriji dizajna, poput boce "koka-kole".
Originalni dizajn je delo austrijskog inženjera Ferdinanda Poršea, koji je bio angažovan da realizuje projekat Adolfa Hitlera o "narodnom automobilu", po ugledu na "ford model t" u Americi.
Folksvagen fabrika je 1949. godine, pod nadzorom britanskih okupacionih snaga, preneta u vlasništvo nemačke vlade i pokrajine Donja Saksonija, koja je i danas delimični vlasnik kompanije.
Do 1955. godine proizvedena je milionita "buba" u Volfsburgu. Najvažnije strano tržište za ovaj model postale su SAD, gde je 1968. godine prodato 563.522 primeraka, odnosno 40 odsto godišnje proizvodnje.
Proizvodnja u Volfsburgu okončana je 1978. godine, sa dolaskom novih modela, poput "golfa". "Buba" nije nestala, pošto je njena proizvodnja u Meksiku trajala od 1967. do 2003. godine.
"Nova buba", modernizovana verzija u retro stilu, napravljena na platformi "golfa", stigla je na tržište 1998. godine pod nadzorom direktora Folksvagena Ferdinanda Piha, praunuka Ferdinanda Poršea.
Poslednji primerak iz završne serije od 5.961 automobila završiće u muzeju posle ceremonije u Puebli 10. jula, kada će biti obeležen kraj proizvodnje.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar