Ima brojnih teorija, a kao i u sličnim pričama, čine se toliko neverovatne da bi mogle i biti istinite.
U pitanju je bio jedrenjak od 189 tona sa tri jarbola koji je porinut 1873. godine. Izgrađen je iste godine u Vajtstejblu, Engleska sa inicijalnom namenom trgovine na reci La Plate u Južnoj Americi, na granici Argentine i Urugvaja.
Prema nekim pričama i teorijama prvenstvena namena ovog broda je bila prevoz jeftinog svežeg mesa, što se pokazalo kao jako zahtevan zadatak.
Naime, brod je bio jako spor, i nije imao zamrzivače, pa su morali u luku da stignu pre nego što se led otopi. Dugotrajna putovanja sa svežim mesom tako nisu dolazila u obzir. Kako bi smanjili svoje gubitke vlasnici su brod počeli da koriste na kraćim rutama.
Decenijama je plovio morima bez ikakvog incidenta, sve do septembra 1917. godine kada je isplovio iz Falmauta pod kapetanom Martinom. Prevozili su ugalj iz Engleske prema Saint-Brieucu u Francuskoj, piše Listverse. Samo dva dana nakon što su krenuli na to putovanje brod je primećen kako pluta u blizini luke Cherbourgu u Francuskoj. Ubrzo se nasukao na obali, pa su prilikom pregleda otkrili da je u savršenom stanju, ništa nije oštećeno, a i sav teret je bio na brodu, netaknut. Sto je taman bio pripremljen za doručak.
Međutim, nije bilo posade, a u kapetanovom dnevniku poslednji zapis bio je neposredno nakon što su napustili Falmaut. Inače je na ovim brodovima bilo šest članova posade, a prema nekim teorijama na ovom je brodu tog puta bilo njih 23, pa se nagađa da im je možda bila namera da namame vojni brod ili podmornicu dovoljno blizu kako bi mogli da ih napadnu.
Nakon istrage zaključeno je da je brod najvjerovatnije napala nemačka podmornica, popularno nazvana U-Boot. U to vreme njihova uobičajena praksa bila je napad na protivnički brod, zarobljavanje posade ili prisiljavanje da se ukrcaju na čamce za spasavanje kako bi se sprečile žrtve pre nego što potope brod.
Sve je ostalo na pretpostavkama o tome šta se posadi moglo dogoditi, s obzirom da se do danas ne zna gde su završili, naprosto su nestali i više ih nikad niko nije video. Njihova imena se čak nisu pojavila u nekom nemačkom zatvoru ili na nekoj listi ratnih zarobljenika, što je inače bila uobičajena praksa u slučaju takvih potapanja.
Nemci su, naime, voleli da zapisuju šta su uradili kako bi imali dokaze za svoje ratne uspehe, a zaplena kapetanovog dnevnika bila je jedan od načina na koji su dokazivali svoj ratni plen. Činjenica da je kapetanov dnevnik ostao na Zebrini samo je dodatno zakomplikovala tu teoriju.
Jedna od teorija je i da su Nemci odveli članove posade na svoju podmornicu, koju je zatim napao engleski brod, i u morske dubine odveo i posadu podmornice ali i posadu Zebrine. Ova teorija nije nikada službeno potvrđena. S obzirom na ratno stanje i da je rat u trenutku nesvakidašnjih događaja na Zebrini bio na svom vrhuncu, saveznički zapovednici nisu imali vremena detaljno da istraže ovu misteriju.
Posleratna istraga isto nije donela nikakve potvrde nijedne od teorija koje su kružile o nestanku posade o kojoj se ni danas ništa ne zna, a brod je u narednim godinama potpuno uništen.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar