Međutim, iako je bela najpopularnija boja u svim regionima, postoje značajne razlike u regionalnoj distribuciji boja.
Dok je u regionu Azije i Pacifika skoro svaki drugi auto bele boje, u Severnoj Americi i EMEA regionu (Evropa, Bliski Istok i Afrika) tek svaki treći auto je ove boje, navodi se u saopštenju BASF-a.
Ostale ahromatske boje - crna, siva i srebrna - dolaze odmah nakon bele po popularnosti. One zajedno prekrivaju još 39 odsto vozila proizvedenih 2019. godine. Ovaj trend se odrazio na još jedan segment: SUV.
Ali svet nije samo crn ili beo. Preostalih 22 procenta novih vozila bilo je lani obojeno hromatskim bojama. Oko devet odsto proizvedenih vozila bilo je plave boje, dok je sedam procenata bilo obojeno crvenom.
Subkompaktna i druga manja vozila su raznih boja. Pored plave i crvene, braon i bež su sve učestalije boje, naročito u EMEA regionu.
Sa oko 77 odsto ahromatskih boja koje dominiraju putevima u EMEA regionu, bela boja, koja je ujedno najpopularnija, u blagom je padu. Rasprostranjenost srebrne boje je takođe u blagom opadanju, dok siva nastavlja uspon sa oko 20 odsto sivih automobila na tržištu.
Hromatski segment je takođe u porastu: gotovo svaki četvrti automobil u Evropi je bio neke hromatske boje. U tom segmentu plava i dalje vodi sa 11 odsto rasprostranjenosti na tržištu. Sa oko 160 različitih nijansi, plava vodi i u pogledu raznolikosti svojih nijansi.
Bež boja, sa svojim udelom od dva procenta prvi put se značajno ističe.
Komentari 1
.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar