Njen posao je pregledanje i skeniranje 1.800 Amazonovih paketa dnevno, odnosno 30 u jednom minutu, pre nego što budu dostavljeni.
Ona je jedna od brojnih radnica zahvaljujući kojoj je Amazon prošlog Božića ostvario najbolje poslovne rezultate u svojoj istoriji. Brža dostava omogućila je jednoj od najvećih svetskih kompanija da u poslednjem tromesečju 2019. zaradi 87 milijardi dolara i da njen šef Džef Bezos u svoj džep doda 12,8 milijardi dolara.
No, dok su Amazonovi korisnici i deoničari više nego srećni, radnici baš i nisu, a da je to tako jasno pokazuje peticija koju je potpisalo više od 600 zaposlenih kompanije koji, kako piše "Gardijan", mole Amazon da poboljša uslove za rad.
Preciznije, ono što radnici traže je jedna 30-minutna pauza umesto dve pauze od 15 minuta budući da im toliko treba samo da od skladišta dođu do prostorije za odmor. Uz to, traže i pouzdaniji prevoz do samog skladišta, kao i veće sigurnosne mere budući da su povrede u Amazonovim skladištima tri puta češće od američkog proseka u ostalim skladištima.
"Ima dana kad mi se ništa ne dogodi samo zbog Božje milosti", kaže Kamings i dodaje da je nakon što je objavljeno ispitivanje o visokoj stopi povreda, kompanija reagovala, ali tako što je instalirala monitore na kojima piše da je sigurnost radnika najveći prioritet firme. Tačnije, nije se promenilo apsolutno ništa, a zaposleni koji se požale na sigurnosne uslove i zdravstvene probleme neretko dobijaju otkaz.
Kamings često mora i da zaustavlja i čisti pokretnu traku budući da se paketi koji sadrže tečnost redovno prospu, ali i dalje se od nje očekuje da ispuni normu. Kada to ne učini, dobije opomenu, a nakon druge opomene otkaz.
"Stalno otpuštaju radnike. Možeš dobiti otkaz za bilo šta", ispričala je za "Gardijan" dodajući kako ima oštećen vid zbog čega je zakonom određeno da radi na odeljenjima prilagođenim njenim poteškoćama. Ipak, menadžeri žele da je prebace na teža odeljenja.
"Jedan me je čak pitao da li sam sigurna da ne vidim. Moj doktor im je poslao detaljni izveštaj s predlozima vezanim za moje smetnje i sigurnost, ali sve predloge su ignorisali", rekla je.
Rejmond Velez je godinu dana pakovao pakete u Amazonovom skladištu, a od njega se zahtevalo da zapakuje 700 komada u jednom satu. Za neispunjavanje normi, radnici su dobijali otkaz.
"Nije ih briga za zaposlene. Hvale se medicinskom negom koju nam pružaju, a svaki put kada sam otišao u zdravstvenu jedinicu kompanije, samo su mi dali aspirin i poslali me nazad na posao", požalio se Velez.
Huan Espinoza je radio kao operater krana u skladištu, a njegov zadatak je bio podizanje i prevoženje 400 paketa po satu.
"Nisam to mogao da izdržim. Čovek sam, a ne robot", rekao je on.
Amazon nadzire sve svoje radnike i kada ne dosegnu očekivane brojke, uz pomoć algoritma automatski im se šalje upozorenje.
"Svi smo svesni da nas prate algoritmi kako bi bili sigurni da radimo najbrže što možemo i ako prođe više od predviđenog vremena između dva paketa, računar to odmah zabeleži i dobijamo otkaze", ispričali su radnici za britanski "Gardijan" i dodali kako "Bezos nikad ne bi uspeo da odradi celu smenu".
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar