Vožnja privatnih automobila smanjiće se u proseku za deset odsto do 2030, dok će javnom prevozu, pešačenju i vožnji bicikla porasti popularnost, piše u studiji Mobility Futuresa.
"Posao svakog gradonačelnika i gradskih vlasti je da preduzme nešto. Gradovi počinju da shvataju da se grad ne gradi oko određenih prevoznih sredstava. Grad treba graditi oko ljudi", rekao je Rolf Kulen iz konsultantske kompanije "Kantar" koja je izradila studiju kojom je obuhvaćen 31 grad.
Više od polovine stanovništva živi u gradovima i očekuje se da će taj broj do 2050. porasti na gotovo 70 odsto.
Brojne gradske vlasti koje se bore protiv zakrčenih centara i zagađenja vazduha žele da destimulišu prevoz automobilima, a procvat iznajmljivanja bicikala i manjih električnih vozila stanovnicima pružaju nove načine transporta.
Vožnja privatnim automobilom trenutno čini više od polovine prevoza u velikim gradovima, ali će pasti na 46 odsto do 2030, tvrde istraživači koji su ispitali više od 200.000 stanovnika od Njujork do Najrobija. U istom razdoblju, javni prevoz, vožnja bicikla ili pešačenje činiće 49 odsto gradskog saobraćaja, stvarajući globalnu "prelaznu tačku" prema održivom putovanju, navode stručnjaci.
Oko 40 odsto ljudi širom sveta otvoreno je za nove oblike prevoza. Ali, ističe se, gradovi moraju da ulažu u tehnologiju kako bi se omogućio pomak prema zelenijem prevozu. Porast osvešćenosti o zagađenju i gužvi uzrokovanim vožnjom automobila pomogao je u pokretanju promena, smatra Joan L Peti iz ekološke grupe "Transport i okolina".
"Svedočimo tom trendu, ali ne bi trebalo da se samo opustimo i odmaramo", upozorio je.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar