Propis utvrđuje postupak pregovora tehnoloških džinova i medija o podeli prihoda na osnovu korišćenja medijskih sadržaja i predviđa novčane kazne za kompanije poput Gugla i Fejsbuka u slučaju nepoštovanja odredbi.
"Oduvek ste se oslanjali na Gugl pretraživač i na Jutjub da vam pokažu šta vam je najrelevantnije i najkorisnije. Bude li ovaj zakon usvojen, to vam ne bismo mogli garantovati", napisala je u otvorenom pismu generalna direktorka Guglovog australijskog ogranka Mel Silva.
"Predloženi zakon ne bi uticao samo na poslovanje Gugla i Jutjuba s medijskim kompanijama, već i na sve naše australijske korisnike. Prema ovom zakonu, Gugl mora obavestiti medijske kompanije kako mogu dobiti pristup podacima o vašem korišćenju naših proizvoda i nećemo moći proveriti hoće li ti podaci tada biti zaštićeni", navodi Silva.
U Guglu tvrde i da će predloženi zakon pomoći velikim medijskim kompanijama da veštački poboljšaju svoj plasman na listi rezultata pretrage. Time će na svoje platforme privući više korisnika i steći nepoštenu prednost u odnosu na male medije i korisnike Jutjuba, objašnjavaju.
Otvoreno pismo direktorke Gugla označava eskalaciju napetosti između velikih tehnoloških kompanija i australijskog regulatora za zaštitu tržišnog takmičenja i potrošača (ACCC).
ACCC je pak optužio Gugl za objavu "dezinformacija", tvrdeći da zakon neće zahtevati od američke kompanije da stanovnicima Australije naplaćuje usluge niti da deli lične podatke korisnika.
"Predloženi zakon omogućio bi australijskim medijskim kompanijama da pregovaraju o poštenim naknadama za rad svojih novinara koji je uključen u Guglove usluge", naglašava predsednik ACCC-a Rod Sims.
Komentari 1
Vidibogati?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar