Ono što mnogi ne znaju jeste kako je ovaj prepoznatljivi simbol nastao i ko je njegov tvorac.
Klasični smajli žute boje sa prepoznatljivim osmehom nastao je 1963. godine u američkom gradu Vusteru u Masačusetsu, a njegov tvorac je grafički dizajner Harvi Bol. On je dobio zadatak od kompanije pod nazivom "State mutual life assurance company" da stvori neki prizor koji će oraspoložiti njihove zaposlene i motivisati ih. Harvi je navodno proveo samo 10 minuta smišljajući nasmejano lice, a žutu pozadinu je izabrao zato što je "sunčana i vedra". Za ovaj postupak dobio je 45 tadašnjih dolara.
Kompanija je odštampala njegov dizajn na raznim posterima i bedževima i podelila svojim zaposlenima da bi ih oraspoložila.
Dizajn je brzo stekao popularnost i počeli su da se pojavljuju razni proizvodi sa žutim smajlijem, poput majica, razglednica i privezaka za ključeve. Ni Harvi, a ni pomenuta kompanija nisu patentirali čuveni dizajn, pa je mogao da ga koristi ko je želeo.
Baš zbog toga su nastale razne bitke oko vlasništva, a prvi su dizajn zaštitili Bernard i Marej Spejn 1970-ih godina, uz slogan "Have a happy day". Prodali su više od 50 miliona proizvoda s njim u cilju vraćanja optimizma Americi tokom Vijetnamskog rata.
Naredne godine su na televiziji izjavili da su oni tvorci ovog dizajna, a tada je i francuski novinar Frenklin Lufrani osnovao kompaniju pod imenom "The smiley company" da bi iskoristio tu popularnost. Kompanija je i danas vlasnik prava na smajlija u više od 100 zemalja sveta.
Tokom 2001. godine, Čarli Bol, sin Harvija Bola, osnovao je kompaniju "World smile fondation", u želji da smajlija iskoristi u nekomercijalne svrhe, odnosno kako bi učinio nešto lepo za ljude širom sveta i oraspoložio ih, baš kao što je to njegov otac nekad učinio.
Danas smajli postoji u bezbroj varijanti na raznim proizvodima i zaista je zanimljivo pomisliti da je za sve odgovoran crtež za koji je trebalo samo deset minuta.
Komentari 1
EvoOvako
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar