Taj karakteristični miris je toliko omiljen među vozačima da je moguće kupiti mirisna sredstva s tom notom, a u nekim zemljama se čak prodaje miris "Eau de new car". Međutim, tom mirisu koji itekako volimo kod novog auta je izgleda odzvonilo.
Kako piše britanski "Autocar", sve stroža zakonska regulativa koči dalju primenu isparljivih materija koje čine miris novog automobila. U automobilu ih nalazimo osam, a to su redom acetaldehid, akrolein, benzen, etilbenzen, formaldehid, stiren, toluen i ksilen.
Kod pojedinih osoba moguće su i alergijske reakcije poput iritacije očiju, kratkoće daha i šmrcanja. A teško je rešiti se tog mirisa jer svakim izlaskom sunčevih zraka dolazi do isparavanja ovih aromatskih spojeva iz materijala u automobilu.
"Miris ne isparava i ne nestaje. On će ispariti u kabinu i uveče kad zahladi apsorbovaće ga površine. Sledeće jutro kad otopli opet će isparavati i imaćete mešavinu isparenja u prostoru kabine", objašnjava Nik Molden iz kompanije "Emissions analytics"
Najčešće pojave alergijske reakcije zabeležene su u Aziji, a posebno u Južnoj Koreji gde ovu pojavu zovu sindrom automobilske mučnine. Test je sproveden na 800 kupaca novih automobila, a pokazalo se da je njih 51,5 odsto imalo neki simptom. Zbog toga su upravo u Koreji odlučili da zakonom regulišu korišćenje isparljivih materija, a istim putem ide i Japan, Rusija i Kina.
Među prvima je reagovao Ford koji je patentirao postupak za uklanjanje mirisa novog automobila. Naime, u Kini svaki deseti kupac ne voli taj miris, pokazalo je istraživanje inicijalnog kvaliteta koju je sproveo "J.D. Power". Prema svemu sudeći, već će se od sledeće godine strože pratiti emisije pojedinih štetnih materija iz materijala koji se koriste u enterijeru vozila.
Komentari 1
neinformisan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar