U Beograd je stigao 16. aprila 1971. godine, a predstavljen je na Sajmu automobila, podsetio je portal AutoRepublika.
Predserijska proizvodnja je počela 16. novembra iste godine, dok su prvi primerci sklopljeni kao rezultat masovno organizovane proizvodnje, a sišli su s proizvodne trake 25. aprila 1972. godine.
Proširenje fabrike je kasnilo, pa su u one rane primerke ugrađivani Fijatovi motori i to ne samo iz Italije već i oni koje je Fiat proizvodio u Argentini i Kolumbiji.
"Stojadin" se proizvodio sve do 21. novembra 2008. i u tom periodu je iz kragujevačke fabrike izašlo 1.045.458 automobila, što ga čini najprodavanijim modelom Zastave u istoriji.
Ova marka automobila je najviše kupaca imala 1979. godine kada je isporučeno 88.918 vozila, ali je njegova popularnost naglo opala kada je debitovao Yugo.
Primera radi, prvih milion vozila je prodato do 1991. godine, što govori o tome da je tokom poslednjih 18 godina proizvodnje tek nešto više od 45 hiljada kupaca izabralo "Stojadina".
Tokom 38-godišnje proizvodnje malo se izmenio, posebno s dizajnerske strane i to se desilo, recimo, kad su se pojavili kockasti farovi i plastični branici. Takođe, postojale su verzije sa troje i petoro vrata, kao i one s nekoliko paketa opreme, a najpoznatija je modifikacija sa 1,3-litarskim motorom koji je imao 73 konjske snage.
Pored svima poznate oznake Zastava 101, "Stojadin" se prodavao i kao Yugo Skala 55/65 i Zastava/Yugo 311/511.
Izvozio se i u Nemačku, Francusku i Veliku Britaniju, a mogao se videti i na putevima država istočnog bloka.
Komentari 7
Turbo
Da, evo dolaze Nemci da kupe polovne stojadine u Srbiji, otpadoše im leđa od sedenja u mečkama.
A miris benzina osetim i ja kad kosim baštu.
miodrag
Starac Fočo
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar