Sve više evropskih zemalja uvodi radare protiv bučnih automobila i motocikala

Oko 113 miliona građana EU izloženo je saobraćajnoj buci od najmanje 55 decibela tokom dužeg vremena danju, uveče ili noću.
Sve više evropskih zemalja uvodi radare protiv bučnih automobila i motocikala
Foto: Pixabay
Francuska i Španija postavljaju takozvane radare buke sa kamerama i mikrofonima od 360 stepeni koji će se dugoročno koristiti za kažnjavanje vozača, a kamera sa meračem buke testiraće se u Engleskoj.
 
Svake godine buka izazove hiljade prevremenih smrtnih slučajeva kao i hroničnih poremećaja sna za milione građana EU. Zbog borbe protiv nedozvoljene buke motocikala i automobila, neke evropske zemlje usvajaju novu tehnologiju koja beleži buku vozila i registarske tablice.
 
Tako je u Francuskoj prototip radara za detekciju buke testiran prošle godine na zatvorenoj testnoj stazi u Nantu. Rezultati eksperimenta bili su toliko uverljivi da se osam gradova do sada prijavilo za učestvovanje u testiranju prototipa ovog radara.
 
Radari buke beleže broj decibela iz svog okruženja deset puta u sekundi. Na uređajima se nalazi kamera od 360 stepeni, zajedno sa četiri akustična mikrofona koji detektuju buku i registarsku tablicu vozila.
 
Očekuje se da će u Francuskoj radari za buku početi da se koriste za izricanje kazni do kraja 2022. ili 2023. godine, u zavisnosti od toga kako će se odvijati projekat koji je pokrenulo Ministarstvo za zaštitu životne sredine.
 
Španske vlasti nedavno su objavile da će radari buke, koji su osim Francuske u prošlosti takođe bili testirani u Švajcarskoj, biti postavljeni uz jedan od važnih autoputeva u Kataloniji.
 
U Engleskoj se pokušava sa sličnim rešenjem - instaliraće se još kamera za zaštitu od buke, koje su već korišćene za kažnjavanje vozača.
 
Počelo je sa pilot projektom prošle godine, sa kamerama za buku postavljenim u dve ulice. Jedan od njih je u londonskoj četvrti Čelsi, poznatoj po brojnim skupim automobilima, tako da je tamo u kratkom roku podeljeno 2.000 kazni.
 
U Danskoj je vlada takođe najavila da će na autoputevima u blizini gradova postaviti uređaje za merenje buke.
 
Prema Svetskoj zdravstvenoj organizaciji (SZO), oko trećina stanovništva EU izložena je štetnoj saobraćajnoj buci koja može poremetiti noćni san, povećati rizik od kardiovaskularnih bolesti i imati brojne negativne psihološke efekte.
 
Prema SZO, svaki peti Evropljanin redovno je noću izložen nivou buke koji može značajno da šteti zdravlju.
 
Prema izveštaju Evropske agencije za životnu sredinu, drumski saobraćaj primarni je izvor zagađenja bukom u Evropi, a tokom sledeće decenije očekuje se dalji porast nivoa buke u urbanim i ruralnim područjima.
 
Oko 113 miliona građana EU u 2020. bilo je izloženo saobraćajnoj buci od najmanje 55 decibela, tokom dužeg vremena danju, uveče ili noću.
 
Na osnovu podataka SZO, Evropska agencija za životnu sredinu procenjuje da produžena izloženost buci uzrokuje 12.000 preranih smrtnih slučajeva godišnje i doprinosi 48.000 novih slučajeva bolesti srca u Evropskoj uniji.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Da li čovek zaista ima pet čula?

Slika sveta koji poznajemo konstruiše se u našem mozgu. Kako do toga dolazi? Putem brojnih receptora informacija koje dolaze iz naše okoline.