Evropski poslanici traže ograničenje brzine u stambenim područjima na 30 km/h

Rezolucijom usvojenom na plenarnom zasedanju, evropski poslanici zatražili su uvođenje ograničenja brzine od 30 km na sat u stambenim područjima i nultu toleranciju za vožnju pod dejstvom alkohola.
Evropski poslanici traže ograničenje brzine u stambenim područjima na 30 km/h
Foto: Pixabay
U Rezoluciji o bezbednosti na putevima, napominje se da na putevima EU godišnje umire oko 22.700 ljudi, a oko 120.000 bude teško povređeno.
 
Konstatuje se da je napredak u smanjenju stope smrtnosti na putevima stagnirao poslednjih godina, ali i da je EU propustila da ostvari zacrtani cilj od 50 procenata manje smrtnih slučajeva na putevima između 2010. i 2020. godine (broj smrtnih slučajeva pao je za 36 procenata).
 
Prema najnovijim podacima, najsigurniji putevi u EU su u Švedskoj sa 18 smrtnih slučajeva na milion stanovnika, dok Rumunija sa 85 smrtnih slučajeva na milion stanovnika ima najveću stopu smrtnosti u 2020. godini. Prosek EU je 42 smrtna slučaja na milion stanovnika.
 
U Evropskom parlamentu konstatuju da je prebrza vožnje ključni faktor u oko 30 odsto fatalnih saobraćajnih nesreća i preporučuju da se uvede ograničenje brzine od 30 km na sat u stambenim područjima i područjima gde postoji veliki broj biciklista i pešaka.
 
Poslanici insistiraju i na ograničenju vožnje u alkoholisanom stanju sa nultom tolerancijom, ističući da je alkohol uključen u oko 25 odsto svih smrtnih slučajeva na putevima.
 
Od Evropske komisije se traži da razmotri uključivanje tzv. "bezbednog režima vožnje" u mobilne i elektronske uređaje vozača kako bi se ograničilo ometanje tokom vožnje, a pozivaju i na poreske podsticaje za kupovinu automobula sa najvišim bezbednosnim standardima.
 
Poslanici EP žele i veća ulaganja u infrastrukturu koja bi doprinela bezbednosti saobraćaja, fokusirajući se na zone sa najvećim brojem nesreća.
 
Oni pozivaju države članice da osnuju Nacionalne fondove za bezbednost na putevima, a Komisiju da se na nivou EU osnuje Agencija za drumski transport koja će podržati održiv, siguran i pametan drumski transport.
  • Saša

    13.10.2021 22:24
    Samo?
    Nedovoljno je to, treba svi da izađu iz kola i guraju vozila do izlaska iz naseljenog mesta. Dodatni benefiti su drastično manje zagađenje i uredno osvežavanje kardiovaskularnog sistema lenjih vozača.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Da li čovek zaista ima pet čula?

Slika sveta koji poznajemo konstruiše se u našem mozgu. Kako do toga dolazi? Putem brojnih receptora informacija koje dolaze iz naše okoline.