Naime, automobilske kompanije razmišljaju o potpuno novom načinu zarade koji bi im dugoročno mogao doneti milijarde dolara prihoda.
Po uzoru na internet servise koje danas koristimo i za koje plaćamo mesečnu pretplatu, uskoro bi mogli plaćati i pretplatu za korišćenje nekih opcija u automobilima.
Neke kompanije već su počele da eksperimentišu sa takvim pretplatama za pristup novim opcijama, ali tek će se videti kako će tržište dugoročno reagovati jer neki analitičari upozoravaju kako deo korisnika neće biti zadovoljan jer će osećati da dva puta plaćaju za istu stvar. Prvi put kada se nova opcija ugrađuje u automobil, a drugi put za njeno korišćenje.
S druge strane, ovako se otvara mogućnost kupcima automobila da plaćaju samo one opcije koje zaista i koriste u vozilu.
Takođe, korišćenje dodatnih opcija moglo bi uticati i na početnu cenu vozila. Ona bi mogla biti manja pri kupovini, a kada npr. vlasnik otplati kredit, onda nakon nekoliko godina može aktivirati neke nove opcije koje su bile dostupne u samom automobilu, ali ih nije mogao koristiti, tj. nije ih plaćao.
Neke automobilske kompanije poput Lexusa, Toyote i Subarua već su počele da naplaćuju mogućnost otključavanja i paljenja automobila preko aplikacije, u nekim BMW-ima vlasnici mogu da doplate za mogućnost automatskog paljenja dugih svetala, a kompanija je razmišljala i o naplaćivanju korišćenja grejanja sedišta. General Motors i Ford korisnicima nude pretplatničke planove za korišćenje asistenta u vožnji po autoputu.
Ovo tržište pretplatničkih usluga za vozila i dalje je u povoju i može se očekivati da će kompanije u budućnosti eksperimentisati s pretplatama za različite opcije, pa bi do kraja decenije to moglo postati tržište vredno više desetina milijardi dolara.
Npr. kako prenosi Biznis insajder, "Stellantis", Ford i GM do kraja decenije očekuju da bi od servisa mogli zarađivati 20-ak milijardi dolara godišnje.
Komentari 4
rale
Marko
Vidoviti Limanac
Biće hakovanja....
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar