Prema zakonu koji će stupiti na snagu u martu 2022. godine, postojaće tri poruke osmišljene da promovišu zelenije alternative automobilima na fosilna goriva:
- Na kraćim relacijama dajte prednost pešačenju ili vožnji bicikla.
- Razmislite o tome da povezete nekog sa sobom.
- Koristite što više javni prevoz.
Štampane reklame moraju imati uokvireno upozorenje koje pokriva najmanje sedam odsto površine oglasa, piše Treehugger.com.
Tokom TV ili filmskih reklama, upozorenje mora ostati na ekranu dovoljno dugo da bi moglo da se pročita ili mora biti izgovorena jasno.
Oglasi takođe moraju da nose hešteg #SeDeplacerMoinsPolluer ("izaberite prevozna sredstva koja manje zagađuju").
Očekivano, proizvođači automobila nisu ovim oduševljeni.
"To će stigmatizovati vozače", kazao je izvršni direktor Hjundaija u Francuskoj.
S druge strane, zagovornici ove ideje kažu da kada su upozorenja počela da se primenjuju na cigaretama, ona nisu bila osmišljena da stigmatizuju, već da edukuju.
Upozorenja vozačima u automobilskim oglasima su samo početak i deo veće kampanje.
Naime, u Francuskoj će oglašivači takođe morati da navedu u kojoj klasi emisija se nalaze njihova vozila, što je poput oznaka o količini katrana i nikotina na kutijama cigareta koje su, kako se navodi, podsticale prelazak pušača na brendove sa manje štetnim nivoima ovih sastojaka.
Osim toga, reklamiranje vozila sa visokim emisijama biće zabranjeno 2028. godine, a Evropska komisija želi da do 2035. potpuno zabrani prodaju automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 1
Himzo
I treba, kad ste bahata goveda. Velika većina vas bi uterala auto u spavaću sobu da može.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar