Međutim, novo istraživanje tvrdi da za emotikone i slike ne bi trebalo da bude mesta u poslovnoj komunikaciji ako želimo da nas shvate ozbiljno, piše Dejli mejl.
Istraživači sa Univerziteta u Tel Avivu otkrili su da su se ljudi koji su koristili slike i emotikone u svojim e-mailovima smatrali manje moćnim i sposobnim od onih koji su koristili samo reči.
"Danas smo svi navikli da komunicramo slikama, a društvene mreže to čine i jednostavnim i zabavnim", rekli su istraživači. "Naša otkrića, međutim, pokazuju zašto to nije dobro u nekim situacijama, naročito u radnom ili poslovnom okruženju. Ova praksa nas može skupo koštati jer ostavlja utisak da nismo pouzdani. Naš savet: dobro razmislite pre nego što pošaljete sliku ili emotikon ljudima u svojoj firmi ili u bilo kom drugom kontekstu u kojem želite da vas doživljavaju kao moćne."
Istraživanja pokazuju da se vizuelne poruke često tumače kao signal za želju za društvenom blizinom
Dr Elinor Amit, koautorka studije, rekla je: "Zašto slike signaliziraju da je osoba nepouzdana i manje moćna? Odvojeno istraživanje pokazuje da manje moćni ljudi više žele društvenu blizinu nego moćni ljudi. Time, signaliziranje da želite društvenu blizinu korišćenjem slika znači da ste manje moćni", objasnila je.
"Mora se napomenuti da je takva signalizacija obično irelevantna u bliskim odnosima, kao u komunikaciji između članova porodice. Međutim, u mnogim područjima našeg života, naročito na poslu, prevladavaju odnosi moći i trebalo bi da budemo svesni kakav utisak naše poruke ostavljaju na primaoce. Naša otkrića podižu crvenu zastavicu: kada želite da ostavite utisak, razmislite dvaput pre nego što pošaljete emotikon ili sliku."
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar