Dok vrednost vozila nastavlja da se smanjuje tokom vremena, nekim brendovima ona ipak brže pada nego drugim.
Da bi utvrdio kojim markama automobila najviše pada vrednost, CarVertical je analizirao više od 72 miliona podataka između 2019. i 2022. godine u SAD, Evropi i Australiji.
Ovo su glavni zaključci:
Porše najbolje drži vrednost
Porše (-64,4 odsto), Džip (-84,4 odsto) i MINI (-85,5 odsto) su tri brenda kojima najmanje pada vrednost, dakle oni zadržavaju najveću vrednost kad se najniža tržišna cena polovnog automobila oduzme od početne cene.
Tako će, na primer, Porše, u proseku, nakon 25 godina izgubiti 64,4 odsto svoje vrednosti, dok će Leksus u istom periodu izgubiti čak 89,9 odsto svoje vrednosti.
"Klasičniji" brendovi, kao što su Hjundai i Tojota, takođe se pojavljuju među vozilima sa visokom preostalom vrednošću. Ta vozila su pristupačnija i obično imaju niže troškove održavanja, što povećava njihovu privlačnost među kupcima polovnih automobila.
Dok neki premijum brendovi kao što su Jaguar, Lend Rover i Leksus imaju tendenciju da im manje pada vrednost, to nije uvek slučaj. Mnogi premijum brendovi automobila gube procentualno više vrednosti u odnosu na svoje jeftinije konkurente.
Brendovi automobila kojima najviše pada vrednost tokom godina su Krajsler, Audi i Seat.
Na primer, maksimalni pad vrednosti novog Krajslera će na kraju biti -96,8 odsto (u proseku za 25 godina), što ga čini brendom koji gubi većinu svoje vrednosti na tržištu.
U stvari, otprilike polovina brendova kojima najviše pada vrednost automobila su premijum klase. Iako potrošači vole Infiniti, BMW i Volvo, njihova vrednost se vremenom značajno smanjuje.
Poređenja radi, automobili marke Tojota dostižu najnižu vrednost sa 19 godina, dok je kod BMW-a to 21 godina. Ipak, vozila marke Tojota gube oko 88,7 odsto vrednosti, dok kod BMW-a taj procenat iznosi 93,8 odsto.
Koji faktori uzrokuju te razlike?
"BMW i drugi brendovi luksuznih automobila obično imaju funkcije i tehnološka poboljšanja koja kupci polovnjaka ne cene. Ako možete da priuštite novi BMW, Mercedes ili Lend Rover, verovatno želite sav luksuz i inovacije koje možete da dobijete. Osoba koja traži polovan automobil daje prednost ceni i troškovima održavanja u odnosu na sve nepotrebne funkcije. Zato je polovna Tojota za mnoge kupce privlačnija od BMW-a", objašnjavaju u kompaniji CarVertical.
Vlasnici Audija (-96,2 odsto), Seata (-95,8 odsto) i Škode (-95 odsto) takođe će se suočiti sa velikim gubitkom vrednosti svog automobila nakon 25 godina.
Polovni automobili dostižu najnižu vrednost u različitim fazama
Prema istom istraživačima, prosečna starost vozila kojima je najviše pala vrednost je 20–23 godine. Međutim, različiti brendovi automobila dostižu najnižu vrednost u različitim fazama.
Porše i MINI najmanje koštaju kad napune 15 godina. Kad dostignu to godište, vrednost ponovo počinje da im raste. Dobro očuvani modeli mogu biti vredna investicija.
Isuzu, Suzuki, Kia i Dačija su na suprotnoj strani spektra - dostižu cenovno "dno" tek sa 30 godina.
Ako se neki model smatra raritetom, vrednost tog automobila može značajno da raste tokom vremena. Devedesetih, BMW je napravio samo 891 primerak modela M5 E34 Touring. Njih 20 je imalo posebno ime - Elekta - i pravljeni su za italijansko tržište.
Pored 3.8-litarskog motora od 335 KS, ovi karavani su takođe imali naročitu boju karoserije i dizajn enterijera. Naći polovnu Elektu danas je kao traženje igle u plastu sena. Ljubitelji automobila moraju da budu spremni da potroše najmanje 100.000 dolara ako misle da je parkiraju u svojoj garaži.
Takođe, dok će običan automobil verovatno završiti na deponiji za 20–30 godina, Porše ili Jaguar sa dokumentovanom servisnom knjižicom i besprekornom istorijom vremenom mogu postati još vredniji.
Komentari 3
Lala
NS
NS je postao ogromni auto otpad za indijance koji sada ovde obitavaju!
T
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar