Međutim, već sada se priča o Euro 7 standardu koji dolazi 2025. godine, piše
Nova.rs.
Jedna od mana vozila koje pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem jeste da emituju gasove koji izazivaju efekat staklene bašte. Ovi gasovi, među kojima je najznačajniji ugljen-dioksid, doprinose globalnom zagrevanju. Međutim, iz auspuha benzinaca i dizelaša izlaze i ugljen-monoksid, sumpor-dioksid, i drugi zagađivači koji mogu biti toksični za ljude, atmosferu i planetu.
Euro standardi emisije predstavljaju striktan set pravila koja su osmišljena sa ciljem ograničavanja emisije izduvnih gasova i zaštite zdravlja populacije. Euro 1 standard uveden je 1992. godine, a ova pravila su doživela dosta promena u prethodnih 30 godina, i sada uključuju mandat redovnog testiranja emisija i integraciju filtera za čestice prilikom dizajniranja automobila.
Ovi standardi imaju veliki uticaj na automobilsko tržište čitave Evrope, a da bi određeni proizvođač prodavao svoja vozila na Starom kontinentu, mora da se pridržava ovih pravila.
Šta je novost kod Euro 7 standarda?
Svi proizvođači će od 2025. morati da se pridržavaju Euro 7 emisionog standarda, a očekuje se da će ovo biti konačna verzija ove vrste zakona koji se odnose na izduvne gasove, pre svega jer je Evropska unija rešila da od 2035. zabrani prodaju novih benzinaca i dizelaša.
Detalji još uvek nisu u potpunosti objavljeni jer EU razmatra tri različite opcije za Euro 7. Prva i najjednostavija opcija bila bi blaga revizija Euro 6 standarda. Ovo bi bila najlakša tranzicija jer bi smanjila zbunjenost među vozačima i kupcima novih automobila pošto bi ovaj standard bio vrlo sličan aktuelnom.
Druga opcija bi bila značajnija revizija Euro 6 standarda, koji uključuje strože limite za emisiju CO2 i azotnih oksida. Pored toga, bili bi uvedeni i novi testovi i ograničenja za ostale gasove koji izazivaju efekat staklene bašte.
Treća opcija bi bila najradikalnija i uvela bi monitoring emisije izduvnih gasova kroz celokupan životni vek vozila. To praktično znači da bi dijagnostika automobila bila pod stalnim anonimnim nadzorom kako bi se osiguralo da je automobil u skladu sa važećim propisima o emisiji izduvnih gasova. U prevodu, sa ovim pravilima biste mogli da zaboravite na vožnju bez katalizatora ili DPF filtera.
Još uvek nije poznato koju opciju će Evropska unija odabrati, ali bi treća opcija mogla da dovede do implementacije softvera koji će automatski uključiti mod nulte emisije u zavisnosti od lokacije vozila. Primera radi, ukoliko se nalazite u nekom velikom gradu poput Londona, automobil bi maksimalno smanjio emisiju izduvnih gasova u poređenju sa vožnjom na nekoj udaljenoj lokaciji gde nema puno ljudi.
Kako će Euro 7 standard uticati na vozače?
Iako zvuči kao još jedan dosadan set zakona, novi Euro 7 emisioni standard će imati veliki uticaj. U najmanju ruku, Euro 7 će dovesti do većih cena automobila za one koji žele da kupe novo vozilo sa pogonom na benzin ili dizel. Veći broj tehnoloških rešenja za smanjenje emisije izduvnih gasova i stroža testiranja dovešće do toga da će proizvođači podići cene kako bi zadržali svoje uske profitne marže.
Implementacija novih pravila o emisiji izduvnih gasova mogla bi da skrati i životni vek velikog broja automobila. Primera radi, ukoliko vaš automobil na tehničkom pregledu ne ispuni strože norme koje se tiču izduva, postoji mogućnost da nećete moći da ga registrujete. To znači da će nakon duže upotrebe starijeg agregata koji tokom vremena ispušta sve veću količinu štetnih gasova, mnogi vozači morati da nabave nove delove kako bi ispunili emisioni standard, pa čak i da zamene vozilo ukoliko su u mogućnosti.
U svakom slučaju, neizbežni dolazak Euro 7 standarda će donesti čistiji vazduh u urbanim sredinama i mnogo veći broj električnih automobila na ulicama. Nekoliko brendova je već objavilo skoriji prelazak na potpuno električna vozila, a oni koji nisu će morati da ulože ozbiljnu svotu novca kako bi njihovi automobili ispunili nove standarde emisije.
Komentari 2
Gg
Lošmi
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar