Da li verujete prodavcima polovnjaka?

Najviše poverenja u trgovce polovnim automobilima imaju Britanci, dok su građani Srbije u sredini liste, pokazuje statistika.
Da li verujete prodavcima polovnjaka?
Foto: Pixabay
Nabavka polovnog automobila može biti i te kako stresna, posebno ako pri kupovini nemate na koga da se oslonite. Prodavci bi tu trebalo da odigraju ključnu ulogu, pa se postavlja pitanje koliko je poverenje u njih.
Ovom temom se bavio carVertical koji je istraživanje o poverenju u prodavce polovnjaka sproveo u 17 zemalja, na uzorku od 4.500 ljudi.
Ispitanici su odgovarali na to da li veruju prodavcima polovnih automobila, koliko je rizična kupovina polovnog vozila i da li očekuju da će prodavci ispuniti svoja obećanja.
 
Generalno gledano, kupci u centralnoj i zapadnoj Evropi imaju znatno više poverenja u prodavce polovnjaka nego u istočnoj Evropi.
 
To je, prema svemu sudeći, posledica brojnih slučajeva prevare koje su na istoku učestaliji. Zanimljivo je da u grupu zemalja u kojima ljudi najviše veruju spada i Slovenija. Nalazi se odmah iza Velike Britanije i Finske, a ispred Nemačke, Češke i Slovačke.
 
Sa druge strane, Srbija je u evropskom proseku, a poverenje u prodavce polovnih vozila je veće nego u zemljama u okruženju (Hrvatskoj, Mađarskoj, Rumuniji i Bugarskoj), dok je ipak manje nego u Sloveniji.
 
Zanimljivo je da su po nivou poverenja u prodavce polovih automobila građani Srbije u istoj ravni sa Francuzima.
 
Iako Britanci najviše veruju prodavcima, to ne znači da tamo nema prevara. S obzirom na to da 14,5 odsto polovnih automobila u toj zemlji ima "korigovanu" kilometražu, lako je zaključiti da su i Britanci meta prevaranata.
 
Pritom se Velika Britanija uveliko razlikuje od ostatka Evrope jer ima znatno manje uvezenih polovnih automobila (najviše zbog toga što je volan na vozilima koja saobraćaju u toj zemlji na desnoj strani).
 
Prema istraživanju platforme carVertical, 55 odsto vozača koji znaju dosta o tehničkim aspektima automobila veruje prodavcima.
 
Međutim, osobe koje se manje razumeju u automobile obično imaju niži nivo poverenja (17,5 odsto). Pritom, mlađa generacija manje veruje prodavcima.
 
Samo 17,9 odsto osoba uzrasta od 25 do 34 godine veruje prodavcima polovnih vozila, u poređenju sa 30,3 odsto osoba starosti od 35 do 44 godine.
 
Tačno objašnjenje za ovo ne postoji, ali se pretpostavlja da su mlađi ljudi informisaniji o automobilskim prevarama pa time i sumnjičaviji.
  • Zemlja čudesa

    25.07.2022 00:03
    Jašta...
    ...k’o Vučiću.
  • CocoJumbo

    24.07.2022 21:05
    samo direktna kupovina
    Od crkvenih baba sa kraćim nogama.

  • Bb

    24.07.2022 19:36
    Bb
    Kakve su ovo teme? Neverujem nikom,bukvalno!!!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Da li čovek zaista ima pet čula?

Slika sveta koji poznajemo konstruiše se u našem mozgu. Kako do toga dolazi? Putem brojnih receptora informacija koje dolaze iz naše okoline.