Vespom kroz vreme
Nikada se, kažu, ne bi sreli niti ostvarili prijateljstvo - da nije vespe.
Skup u Nišu, koji u taj grad već nekoliko godina dovodi brojne vlasnike vespi, od starih i raritetnih do onih najnovijih, a koje čuvaju dobro prepoznatljiv dizajn, bio je ujedno i povod da se obeleži vredan jubilej - desetogodišnjica tamošnjeg kluba ljubitelja vespi "Naissus".
- Ovaj skup se, slično kao i onaj u Banjaluci, ne propušta. Kupili su nas gostoprimstvom, srdačnošću, spontanošću - a to je sve ono što čini druženje vezano za vespu - ističe Čabarkapa.
Inače, mnogi od učesnika imaju i više vespi, baš kao i Čabarkapa, koji u šali kaže da u njegovom mestu postoje samo četiri vespe - i sve četiri su njegove. Tamo vespa, jednostavno, "ne korespondira sa crnogorskim mentalitetom", zbog malih gabarita - "tamo se i na kafu ide sa najmanje 1.200 kubika i kompletnom opremom".
Vespe, i ako se voze, uglavnom na primorju, služe kao prevozno sredstvo, dok je za ovog kustosa Galerije u gradu na severu Crne Gore to pravo zadovoljstvo. Svuda, kako kaže, putuje vespom, a lični rekord mu je 998 kilometara pređenih u jednom danu.
Nije ni čudo što su oni koji voze ovaj motor pravi zaljubljenici, gotovo fanatici. To nije običan motor, već simbol posebne kulture i čitave epohe.
Daleke 1946. godine prva vespa je napravljena od avionskih delova, jer je izašla iz fabrike aviona. Dizajneri kompanije "Pjađo" želeli su da naprave novi, funkcionalan model motora i tako je nastala popularna vespa, nazvana po italijanskoj reči za osu, jer je vlasnika kompanije - Enrika Pjađa, kada je registrovao prvi model, zvuk njenog motora podsetio na zvuk leta ose.
Pojava vespe bila je temelj čitavom nizu kulturoloških promena. Ostavila je neizbrisiv trag u modi, na filmu, u muzici, a za manje od deset godina je doslovno osvojila svet...
Na desetogodišnju priču o postojanju niškog vespa kluba, ali i na fenomen i istorijat vespe kao večitog simbola, podsetila je zanimljiva izložba u Istorijskom arhivu, praktično svojevrsna šetnja "vespom kroz vreme".
Uz dvadesetak panoa sa fotografijama - od onih iz nekih davnih vremena, kada su prve vespe stigle u Srbiju, do onih koje beleže lepe trenutke akcija kluba u protekloj deceniji, priču je upotpunio pozorišni dekor: starinska garažna vrata, klupa iz nekog starog vremena i dve isto tako vremešne vespe jarkih boja, plava i žuta.
A Nišlije će dobro pamtiti lepe prizore čak 200 vespi koje su prošle gradskim ulicama, italijanskog para na motoru sa psom, mnogo simpatičnih likova poput Velšanina Pola koji govori srpski, ili Amerikanca Reja koji je doputovao čak iz San Franciska...
Inače, ovog juna je održan i prvi vespa skup u Novom Sadu, a kako su naveli organizatori, nadaju se da će druženja ljubitelja ovog motora u vojvođanskoj ravnici postati tradicionalna.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar