Izuzmemo li "wartburg" i "trabant" kao najpoznatije marke modela s dvotaktnim motorima i karakterističnim zvukom, slična aroma mirisa iz drugih automobila govori kako nešto nije u redu s motorom automobila.
Plavi dim je gotovo neizostavna kulisa najslabijeg "yuga", popularne 45-ice, a prati ga karakterističan miris kao posledica sagorevanja ulja u komori za sagorevanje. To nije dobro iz više razloga, a bitan je da postoji opasnost gubitka ulja. Manjak ulja znači slabije podmazivanje motora, pa je važno reagovati što pre, posebno kod novijih motora kod kojih je popravka gotovo neizvediva.
Beli dim je najčešće posledica neispravnog pečata glave motora, što uzrokuje prodor rashladne tečnosti u unutrašnjost motora. Moguća posledica je pregrevanje motora. Izuzetak su kada dolazi do isparavanja nakupljenog kondenzata.
Crni dim je vezan za preveliku količinu goriva pa treba proveriti sastav ubrizgavanja i filter goriva. Popravka nije skupa. Kod dizelaša je uzrok nakupljen čađ.
Prvo što treba proveriti je filter vazduha, a tek potom sistem ubrizgavanja. Po pravilu crni dim jedini govori da popravka neće biti skupa.
Sve rečeno upućuje da pratite nivo tečnosti u prostoru motora, ali i potrošnju goriva koja ne sme oscilovati više od 20 odsto. Pratite li rečeno, ali i miris i boju izduvnih gasova, bićete brži od signalne lampice i na vreme ćete otići kod majstora.
Boja ulja
Čisto ulje možemo videti na šipkama za merenje kod novih automobila gde ga je teško i očitati na mernoj šipki. Takođe, motori s gasnom instalacijom imaju duže čisto ulje, ali to ne znači da ne morate redovno da ga menjate.
Ukoliko vozite dizelaša, ulje nakon zamene najčešće nije čisto, svetložuto kao novo, ali ne sumnjajte u mehaničara, zaista je stavio novo ulje. To samo znači da je ulje "pokupilo" čađ i vezalo je, čime se sprečava nakupljanje naslaga. Pri tome čađ u ulju nema negativan uticaj na svojstva ulja.
Ukoliko treba da dolijete ulje, ne štedite. Kupite ono koje već imate u motoru, odnosno ono koje je odredio proizvođač. Izuzetak su hitni slučajevi kad nemate dovoljna ulja u motoru, a nemate izbora, tada je dobro svako ulje.
Najjednostavnije je redovno pratiti stanje ulja u motoru i po potrebi imati spremno za dolivanje. Neki motori uprkos tome što su ispravni jednostavno troše ulje.
Komentari 1
TataMata
da li da plačem ili da se smejem ?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar