Predmeti poput eksera ili komadića razbijenog stakla takođe mogu da oštete gumu i postepeno je ispumpaju. Trošenje i starost povećavaju rizik. Čak i ako nema vidljivih oštećenja, gume treba menjati nakon najviše osam godina.
Kako možete da primetite oštećenje gume?
Ne oslanjajte se na sistem za nadzor pritiska u gumama: u nekim slučajevima probušena guma sa sporim ispuštanjem vazduha se otkrije prekasno, a sistem detektuje samo gubitak pritiska od 20 odsto. Tada vožnja više nije sigurna.
Pre "velikog praska" obično postoje neki znaci, koji najavljuju pucnje gume. Smanjeni pritisak u gumama značajno menja ponašanje u vožnji: auto vuče ulevo ili udesno, pri upravljanju reaguje sunđerasto i ljulja se.
Ako primetite neke od ovih signala, ostanite mirni i izbegavajte brzu vožnju, uključite sva četiri pokazivača smera. Zaustavite automobil što je nežnije moguće, na mestu gde je to najsigurnije. Nemojte naglo kočiti – to može prouzrokovati proklizavanje zadnjeg dela.
Komentari 4
Ns
Polagao sam vozački 1982 prvi čas vožnje je bio: menjanje gume, provera pritiska, otvori haubu, zamena svećica, platina, čišćenje karburatora, provera ulja, tečnosti...
Ovo sve je danas, osim guma, misaona imenica, otvoriš haubu i blejiš... Samo treba imati uvek kod sebe broj šlep službe!
Hm
Slucajni Prolaznik
Slazem se da treba proveravati pritisak, ali treba tu jos sto sta, pogotovo u glavama. A tekst mi deluje da je trebao da napise ko je zakasnio na posao. :)
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar