I dok je tehnologija koja koristi radar, kamere ili LiDAR za uočavanje opasnih situacija na putu dokazala svoju vrednost u pogledu smanjenja sile udara jednog vozila u zadnji deo drugog pri niskim brzinama, problemi nastaju pri visokim brzinama, frontalnim sudarima i na T raskrsnicama.
Američki auto-klub (AAA) želeo je da sazna kako ti sistemi rade u scenarijima većih brzina, gde bi trebalo da budu i najkorisniji. Ono što su otkrili nakon niza testova sudara je da ovi sistemi ne uspevaju da pomognu vozaču u svim saobraćajnim situacijama.
AAA je testirao sisteme četiri vozila (marki Ford, Honda, Chevrolet i Toyota) pri većim brzinama da bi saznao mogu li oni da spreče nalet vozila otpozadi, a takođe je sproveo testove kako bi utvrdio mogu li AEB sistemi da spreče sudar na T raskrsnici.
Auto-klub je testirao sisteme u dva scenarija na T raskrsnicama: sa vozilima koja idu pravo kroz raskrsnicu nailazeći na vozilo koje im seče put, kao i kada vozilo koje skreće ulevo ulazi u putanju nadolazećeg vozila.
Ovo su inače najsmrtonosnije vrste nesreća u Americi i čine 39,2 odsto ukupnih smrtnih slučajeva u nesrećama u kojima su učestvovala dva putnička vozila.
Rezultati su skromni. Pri brzini 46 km/h, AEB je sprečio sudar otpozadi u 17 od 20 testnih vožnji, ili 85 odsto. Za testne vožnje koje su kao posledicu imale sudar, brzina pri sudaru smanjena je za 86 odsto.
Pri 62 km/h, AEB je sprečio sudar sa zadnje strane u samo šest od 20 testnih vožnji, ili 30 odsto. Za probne vožnje koje su rezultirale sudarom, brzina sudara smanjena je za 62 odsto.
U testovima na T raskrsnicama sudari su se dogodili u 100 odsto slučajeva. AEB nije uspeo da upozori vozača, smanji brzinu vozila i izbegne sudar.
Kao rezultat testiranja, AAA preporučuje da se proizvođači automobila fokusiraju na projektovanje sistema koji bi bolje upravljali sudarima u kojima je najveća verovatnoća da dođe do povreda i smrtnih slučajeva.
Vozači takođe treba da budu svesni ograničenja svojih vozila, odnosno trebalo bi da znaju da, uprkos svim bezbednosnim sistemima, moraju biti maksimalno fokusirani na saobraćaj i reagovati na vreme.
Komentari 2
boger
Shimmy
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar