Testiranje pokazalo: Sistem za automatsko kočenje neefikasan u sudarima pri visokim brzinama

Većina novih vozila koja se prodaju u Evropi standardno su opremljena sistemom automatskog kočenja u slučaju opasnosti (AEB).
Testiranje pokazalo: Sistem za automatsko kočenje neefikasan u sudarima pri visokim brzinama
Foto: Pixabay
I dok je tehnologija koja koristi radar, kamere ili LiDAR za uočavanje opasnih situacija na putu dokazala svoju vrednost u pogledu smanjenja sile udara jednog vozila u zadnji deo drugog pri niskim brzinama, problemi nastaju pri visokim brzinama, frontalnim sudarima i na T raskrsnicama.
Američki auto-klub (AAA) želeo je da sazna kako ti sistemi rade u scenarijima većih brzina, gde bi trebalo da budu i najkorisniji. Ono što su otkrili nakon niza testova sudara je da ovi sistemi ne uspevaju da pomognu vozaču u svim saobraćajnim situacijama.
AAA je testirao sisteme četiri vozila (marki Ford, Honda, Chevrolet i Toyota) pri većim brzinama da bi saznao mogu li oni da spreče nalet vozila otpozadi, a takođe je sproveo testove kako bi utvrdio mogu li AEB sistemi da spreče sudar na T raskrsnici.
 
Auto-klub je testirao sisteme u dva scenarija na T raskrsnicama: sa vozilima koja idu pravo kroz raskrsnicu nailazeći na vozilo koje im seče put, kao i kada vozilo koje skreće ulevo ulazi u putanju nadolazećeg vozila.
 
Ovo su inače najsmrtonosnije vrste nesreća u Americi i čine 39,2 odsto ukupnih smrtnih slučajeva u nesrećama u kojima su učestvovala dva putnička vozila.
 
Rezultati su skromni. Pri brzini 46 km/h, AEB je sprečio sudar otpozadi u 17 od 20 testnih vožnji, ili 85 odsto. Za testne vožnje koje su kao posledicu imale sudar, brzina pri sudaru smanjena je za 86 odsto.
 
Pri 62 km/h, AEB je sprečio sudar sa zadnje strane u samo šest od 20 testnih vožnji, ili 30 odsto. Za probne vožnje koje su rezultirale sudarom, brzina sudara smanjena je za 62 odsto.
 
U testovima na T raskrsnicama sudari su se dogodili u 100 odsto slučajeva. AEB nije uspeo da upozori vozača, smanji brzinu vozila i izbegne sudar.
 
Kao rezultat testiranja, AAA preporučuje da se proizvođači automobila fokusiraju na projektovanje sistema koji bi bolje upravljali sudarima u kojima je najveća verovatnoća da dođe do povreda i smrtnih slučajeva.
 
Vozači takođe treba da budu svesni ograničenja svojih vozila, odnosno trebalo bi da znaju da, uprkos svim bezbednosnim sistemima, moraju biti maksimalno fokusirani na saobraćaj i reagovati na vreme.
  • boger

    05.10.2022 21:13
    Napredak?
    Moj automobil ima sve te, kao, bezbednosne asistencije. Toliko dobro rade da svaki put kada upalim auto prvo izgubim par minuta svog jedinog života isključujući ih. Oni koji su ih napravili možda i znaju ponešto o programiranju ali o vožnji i saobraćaju treba još mnogo da uče. Ako ne bude vidnog napretka moj sledeći auto će da bude iz 2005.
  • Shimmy

    05.10.2022 17:15
    alavost coveka
    Inzinjeri i nauka su uspeli da kreiraju sistem zastite koji pri brzini od 46kmh u 17 od 20 puta uspe da vozilo izbegne sudar, i da se zaustavi i ne zakuca u neciji gepek. Tim istim vozilom bi trebalo da upravlja neki idiot(koji gleda u telefon) ili osoba kojoj je npr pozlilo pa je izgubila kontrolu. I ovo je nekako los rezultat?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Da li čovek zaista ima pet čula?

Slika sveta koji poznajemo konstruiše se u našem mozgu. Kako do toga dolazi? Putem brojnih receptora informacija koje dolaze iz naše okoline.