Na putevima koji nisu auto-put ili moto-put, a nalaze se izvan naseljenog mesta ograničenje brzine iznosi 80km/h, dok je u naseljenim mestima maksimalan dozvoljena brzina 50.
Danas piše da se ove brojke razlikuju u zemljama Evrope i u različitim državama postoje različita ograničenja.
U zemljama regiona, ipak, nema puno razlike u maksimalnoj dozvoljenoj brzini na putevima, kada su u pitanju putnički automobili.
Tako, prema podacima Auto-moto saveza Srbije, u Bosni i Hercegovini i Severnoj Makedoniji važe ista pravila kao i u Srbiji, dok su u Hrvatskoj, Mađarskoj i Sloveniji ograničenja na putu van naseljenog mesta nešto viša, odnosno dozvoljena brzina iznosi 90 km/h.
Razlika postoji i u Crnoj Gori, koja je nedavno dobila svoj prvi auto-put, gde je najveća dozvoljena brzina 100 km/h, dok su ostala ograničenja ista kao u Srbiji.
Bugarska se razlikuje po tome što je maksimalna dozvoljena brzina na auto-putevima nešto veća nego kod nas, a to je 140, dok je na putu van naselja dozvoljeno kretanje brzinom do 90 km/h.
Austrija ima, takođe, slične parametre kao i Srbija, osim što je maksimalna dozvoljena brzina na putevima koji su izvan naselja 100 km/h.
U Italiji su ograničenja ista kao i u Hrvatskoj, s tim što postoji izuzetak na auto-putevima sa tri trake, u slučaju lepog vremena, dozvoljena je brzina od 150 km/h, osim ako saobraćajnim znakom nije posebno naznačeno drugačije. U slučaju lošeg vremena brzina na autoputevima ograničena je na 110 km/h.
Grčka takođe ima ista ograničenja kao i Hrvatska i Italija, sa izuzetnom za motoriste. Ograničenje brzine za njih na auto-putevima je 90 km/h, a na putevima van naseljenih mesta je 70 km/h.
Nešto niže ograničenje od proseka jeste u Turskoj, gde je na auto-putevima dozvoljeno voziti brzinom do 120 km/h, u naseljenom mestu ograničenje je, takođe, 50, dok je van naselja 90 km/h.
U Španiji se, prema podacima sa sajta Evropske komisije, maksimalna dozvoljena brzina na auto-putevima kreće od 90 do 120 km/h, na putevima u nenaseljenim mestima ograničenje je od 80 do 90 km/h, dok je u naseljima maksimalna brzina 50 km/h.
U Nemačkoj se na auto-putevima preporučuje maksimalna brzina od 130 km/h, iako gornja granica za brzinu ne postoji, ali zato postoje malo drugačiji saobraćajni propisi koji služe da spreče da dođe do većih udesa izazvanih tom brzinom.
Izuzetak je i Velika Britanija koja nema "okrugle" brojeve za ograničenje brzine, pa je tako najveća moguća brzina koja je dozvoljena na auto-putevima svega 112 km/h. Ograničenje na putevima van naselja je na 96, dok je u naseljima dozvoljeno voziti do 46 km/h.
Komentari 2
M40
Zato su i kazne drakonske u poredjenju sa ostalim EU drzavama.
Uroš
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar