Drugačije od zemlje do zemlje: Kolika je maksimalna dozvoljena brzina na putevima u Evropi?

Maksimalna brzina kojom se automobili mogu kretati na auto-putevima u Srbiji ograničena je na 130 km/h.
Drugačije od zemlje do zemlje: Kolika je maksimalna dozvoljena brzina na putevima u Evropi?
Foto: Pixabay
Na putevima koji nisu auto-put ili moto-put, a nalaze se izvan naseljenog mesta ograničenje brzine iznosi 80km/h, dok je u naseljenim mestima maksimalan dozvoljena brzina 50.
Danas piše da se ove brojke razlikuju u zemljama Evrope i u različitim državama postoje različita ograničenja.
U zemljama regiona, ipak, nema puno razlike u maksimalnoj dozvoljenoj brzini na putevima, kada su u pitanju putnički automobili.
 
Tako, prema podacima Auto-moto saveza Srbije, u Bosni i Hercegovini i Severnoj Makedoniji važe ista pravila kao i u Srbiji, dok su u Hrvatskoj, Mađarskoj i Sloveniji ograničenja na putu van naseljenog mesta nešto viša, odnosno dozvoljena brzina iznosi 90 km/h.
 
Razlika postoji i u Crnoj Gori, koja je nedavno dobila svoj prvi auto-put, gde je najveća dozvoljena brzina 100 km/h, dok su ostala ograničenja ista kao u Srbiji.
 
Bugarska se razlikuje po tome što je maksimalna dozvoljena brzina na auto-putevima nešto veća nego kod nas, a to je 140, dok je na putu van naselja dozvoljeno kretanje brzinom do 90 km/h.
 
Austrija ima, takođe, slične parametre kao i Srbija, osim što je maksimalna dozvoljena brzina na putevima koji su izvan naselja 100 km/h.
 
U Italiji su ograničenja ista kao i u Hrvatskoj, s tim što postoji izuzetak na auto-putevima sa tri trake, u slučaju lepog vremena, dozvoljena je brzina od 150 km/h, osim ako saobraćajnim znakom nije posebno naznačeno drugačije. U slučaju lošeg vremena brzina na autoputevima ograničena je na 110 km/h.
 
Grčka takođe ima ista ograničenja kao i Hrvatska i Italija, sa izuzetnom za motoriste. Ograničenje brzine za njih na auto-putevima je 90 km/h, a na putevima van naseljenih mesta je 70 km/h.
 
Nešto niže ograničenje od proseka jeste u Turskoj, gde je na auto-putevima dozvoljeno voziti brzinom do 120 km/h, u naseljenom mestu ograničenje je, takođe, 50, dok je van naselja 90 km/h.
 
U Španiji se, prema podacima sa sajta Evropske komisije, maksimalna dozvoljena brzina na auto-putevima kreće od 90 do 120 km/h, na putevima u nenaseljenim mestima ograničenje je od 80 do 90 km/h, dok je u naseljima maksimalna brzina 50 km/h.
 
U Nemačkoj se na auto-putevima preporučuje maksimalna brzina od 130 km/h, iako gornja granica za brzinu ne postoji, ali zato postoje malo drugačiji saobraćajni propisi koji služe da spreče da dođe do većih udesa izazvanih tom brzinom.
 
Izuzetak je i Velika Britanija koja nema "okrugle" brojeve za ograničenje brzine, pa je tako najveća moguća brzina koja je dozvoljena na auto-putevima svega 112 km/h. Ograničenje na putevima van naselja je na 96, dok je u naseljima dozvoljeno voziti do 46 km/h.
  • M40

    29.11.2022 13:18
    Ako Britanci znaju ili poznaju deonice autoputeva gde nema kamera, zgazice pedalu na 80-85 milja ko od sale, inace su u velikoj vecini pedantni vozaci i postuju propise i ogranicenja.

    Zato su i kazne drakonske u poredjenju sa ostalim EU drzavama.
  • Uroš

    28.11.2022 23:25
    Ipak je okruglo
    U VB je okruglo, ali u miljama.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Da li čovek zaista ima pet čula?

Slika sveta koji poznajemo konstruiše se u našem mozgu. Kako do toga dolazi? Putem brojnih receptora informacija koje dolaze iz naše okoline.