Najviše vremena za upravljačem automobila u zastoju na auto-putevima u Nemačkoj provode žitelji glavnog grada Bavarske, Minhena: 74 sata. Iza Minhena sa 71 sat dolazi Berlin iza kojeg sledi Hamburg sa 56 sati. Među prvih deset su i Potsdam, Darmštat, Lajpcig, Frajburg, Libek, Bremen i Nirnberg. To proizlazi iz istraživanja "Global Traffic Scorecard 2022." firme Inriks koja se bavi statistikama u saobraćaju.
Prema istim podacima, tri saobraćajne tačke s najčešćim gužvama su unutrašnji saobraćajni prsten u Minhenu, tunel ispod Labe u Hamburgu, i čvorište Hojmar pored Kelna. U protekloj godini, većina saobraćaja, pa tako i zastoja, događala se u špicu, dakle tokom jutarnjeg odlaska i popodnevnog povratka sa posla. Tokom pandemijskih godina gužve su bile ređe i raspoređene preko čitavog dana. Ujedno obim saobraćaja je sada osam odsto veći nego u poslednjoj, pretpandemijskoj 2019. godini.
Ipak, poredeći sa nekim drugim krajevima sveta, može se reći da nemački vozači još i dobro prolaze. Vozači u Londonu su 2022. proveli 156 sati stojeći u mestu. Slede Čikago sa 155 i Pariz sa 138 sati.
U Palermu vozači u proseku voze "brzinom" od 14 kilometara na sat.
"Evropski gradovi spadaju među najsporije gradove na svetu. Jedan od razloga je i to što je većina izgrađena pre dolaska automobila", navodi se u Inriksovoj studiji.
Za Global Traffic Scorecard 2022. je ispitan promet u 1.000 gradova u 50 zemalja. Srbija nije obuhvaćena istraživanjem. Povećanje cena energenata je naravno poskupelo i stajanje u zastoju.
Rezultate istraživanja možete pogledati
OVDE.
Komentari 1
Laloš
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar