Trend je da ljudi kupuju sve više velikih automobila, što je u potpunoj suprotnosti sa postavljenim ciljevima zaštite životne sredine i smanjenja potrošnje energije.
Prema Federalnoj upravi za automobilski saobraćaj, skoro 30 odsto od 2,65 miliona novih vozila prodatih prošle godine bili su SUV modeli. Stoga je, kažu, logično da stvarne troškove parkiranja i vožnje treba pripisati vlasnicima velikih vozila.
Ideja o proširenju parking mesta ili prenameni višespratnih parkinga za sve veći broj SUV vozila smatra se apsurdnom, prenosi de24live.de.
Čini se logičnim da bi vlasnik 2,69 metara dugog Smarta, koji emituje 87 grama ugljen-dioksida po kilometru, morao da plati manje od vozača skoro dvostruko dužeg Mercedesa S klase, koji emituje 211 grama.
"Odlična je ideja da se naplata parkiranja na javnim mestima zasniva na veličini vozila", kaže Petra Šefer, profesorka planiranja saobraćaja i javnog prevoza na Univerzitetu primenjenih nauka u Frankfurtu.
Međutim, Šefer ne isključuje mogućnost pravnih i organizacionih prepreka.
Zanimljivo je da najveći upravitelj parking prostorima u Evropi, Apcoa Parking, sa 1,4 miliona parking mesta na 8.400 lokacija u 12 zemalja i godišnjim prihodom od oko milijardu evra, godinama nudi XXL parking mesta širine 3,50 metara za porodična i SUV vozila.
"Mnogi vozači su spremni da prihvate doplatu. Verujemo da će u velikim gradovima preovladati tarife parkiranja prilagođene veličini vozila i trenutnoj zauzetosti garaže."
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 6
Bodidarma
Dejan Tito
/
a sto ne bi gras podsetila da postoji red voznje
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar