Znaci da ste previše umorni da biste vozili - kako da prepoznate da vam se prikrao mikrosan

Ako počnete da zevate dok ste za volanom, ispravite se na sedištu i fokusirajte pažnju na saobraćaj jer čak i najmanji mikrosan može da prouzrokuje fatalnu nesreću.
Znaci da ste previše umorni da biste vozili - kako da prepoznate da vam se prikrao mikrosan
Foto: Pixabay
Svake godine stotine ljudi izgubi život u saobraćaju na taj način.
Mikrosan je veoma kratak period sna koji se meri u sekundama, tvrde stručnjaci. Ako vozite 100 kilometara na sat i zatvorite oči na samo dve sekunde, proći ćete tako 56 metara, poručuje nemačka agencija za inspekciju sigurnosti, TÜV.
Ako vam se oči sklapaju, a glava klone i onda se naglo trznete...ako ste iskusili nešto od toga, verovatno ste već bili u mikrosnu.
 
Važno je obratiti pažnju na znakove koje vam šalje telo kako biste izbegli to stanje koje u toku vožnje može da bude opasno po život.
 
Znaci upozorenja su često zevanje, trljanje očiju, iznenadna drhtavica ili učestalo vrpoljenje na sedištu. Stručnjaci upozoravaju da su to poslednji znaci nakon kojih bi trebalo da se zaustavite i odremate pre nego što nastavite s vožnjom. Preporuka je da napravite pauzu od 10 do 20 minuta.
 
Rizik od mikrosna je veći kada vozite u vreme koje nije u skladu s bioritmom vašeg tela. Ljudi su biološki najumorniji između dva i pet sati ujutru i oko dva sata popodne.
 
Taj period umora ipak nije isti za sve ljude, pa je zato važno poznavati sopstveni bioritam i ne upravljati vozilom kada osetite umor. Neki ljudi se osećaju umornije uveče, a nekima ujutru treba više vremena da se razbude.
 
Ranoranioci koji lako ustaju iz kreveta i od jutra se osećaju odmorno i energično, najčešće budu pospaniji popodne i uveče. Takvima se preporučuje da popodne odu u šetnju kako bi bili na svežem vazduhu pre nego što sednu za volan.
 
S druge strane, noćnim pticama je teže da se razbude ujutru, ali osećaju više energije popodne. Ako ste u ovoj grupi, obezbedite ujutru dovoljno vremena da se razbudite kako biste bili oprezniji i bistriji kada sednete za volan.
 
I oni koji svakodnevno putuju na posao izloženi su riziku od mikrosna.
 
Svako jutro upravljaju vozilom nedugo nakon što su se probudili i opet na kraju radnog dana. Smatra se da je nivo koncentracije i opreza veoma nizak kada se ljudi vraćaju sa posla i to je jedno od najgorih perioda za upravljanje vozilom.
 
Statistike iz Nemačke ukazuju na to da se većina nesreća prouzrokovanih umorom događa između šest i osam ujutru i između dva i četiri popodne.
 
Bez obzira na to koje je doba dana, umor je problem koji treba ozbiljno shvatiti. Umor smanjuje nivo koncentracije, ali i mogućnost brze reakcije.
 
Takođe, važno je zapamtiti da vozači uopšteno često precenjuju svoje mogućnosti.

Teme

umor
  • boringoldfart

    14.03.2023 20:42
    Kad vidim da tripujem smanjim ispod 100...
    P.S.
    Upravljam teretnim
    vozilom
  • B

    14.03.2023 17:29
    B
    Kada putujem na duži,put svaka 2h pravim pauzu! Ako osjetim,neki umor i ranije a nekada i prespavam u nekom motelu! Tužna je Žurba!
  • Miroslav

    14.03.2023 16:31
    Miroslav
    Kada putujem kolima cim osetim usporeno zevanje stajem. Uvek gledam da malo dremnem i popije nakon toga kafu i vodu. Jednom mi se desilo tokom duze voznje isto tako i sreca da sam pretekao bez posledica za mene i suprotnog vozaca! Bukvalno neosetite taj sekund kada se uspavate to nije san spavanje vec neobkasnjivo nesto sto te vodi u smrt i time ugrozis i drugog! Zaista iskren apel i molba cim osetite tako nesto stanite prosetajte osvezite se odremajte jer zaista nema reprize!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Slovački alpinista poginuo na Himalajima

Jedan od najboljih slovačkih alpinista Ondrej Huserka (34) poginuo je tokom spuštanja sa 7.234 metra visokog Langtang Lirunga, najvišeg vrha Langtang Himala, podlanca nepalskih Himalaja.