Nije iznenađujuće da na treću godišnjicu naizgled vrlo skupe javne inicijative gotovo svi koji koriste tramvaje, autobuse i vozove u maloj državi EU-a kažu da su zadovoljni.
"Budući da je besplatan, lakše je brzo doneti odluku, birati između javnog ili ličnog prevoza. To znači da je vrlo pozitivan za životnu sredinu i praktičan", rekao je muškarac čekajući tramvaj u gradu Luksemburgu.
Biti bogat i imati mali broj stanovnika, naravno, pomaže. Ima samo oko 640.000 građana i svaki od njih, u smislu BDP-a po stanovniku, vredi oko 99.900 evra godišnje prema najnovijim podacima Svetske banke iz 2021. Uporedite to s prosekom svakog građanina u susednoj Francuskoj sa samo 35.200 evra godišnje.
Kao što ste možda pogodili, besplatan prevoz ima svoju cenu - na kraju ga finansira novac poreskih obveznika. Ipak, to ga čini pravednijim, objašnjava ministar mobilnosti i javnih radova.
"U tome je veća pravednost jer oni koji plaćaju mali porez ne plaćaju ništa ili vrlo malo u ovom sistemu, stvarno je besplatno. A oni koji plaćaju veći porez, očito, imaju cenu koja je možda malo viša", rekao je Fransoa Bauš.
Luksemburg ga takođe promoviše kao način borbe protiv zagađenja i klimatskih promena navodeći ljude da iz automobila pređu u vozove i autobuse.
Međutim, za sada su automobili još najbolji, iako neki Luksemburžani već smatraju besplatan javni prevoz za pravo, a ne poklonom vlade.
"To omogućuje svim stanovnicima pograničnih područja, posebno onima iz Belgije, Nemačke i Francuske, jednostavno putovanje. A uz to je i dobar oblik slobode. Ovoga nema u Francuskoj. Manje je kontrolora, manje je gnjavaže", rekla je jedna korisnica tramvaja.
Komentari 3
Професор
@N
N
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar