EU konačno odlučila: Od 2035. zabranjena prodaja benzinaca i dizelaša

Države članice potvrdile su uredbu koja predviđa zabranu prodaje novih vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine, s izuzetkom vozila koja će koristiti sintetička, tzv. e-goriva.
EU konačno odlučila: Od 2035. zabranjena prodaja benzinaca i dizelaša
Foto: Pixabay
Evropski parlament je sredinom februara izglasao usuglašeni tekst uredbe, ali je početkom marta u Savetu EU bilo blokirano konačno usvajanje nakon što se Nemačka u poslednji čas usprotivila i zatražila da se dopusti prodaja novih vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem koja će koristiti e-goriva. Nemačkoj su se u tom protivljenju pridružile Italija, Poljska i Bugarska.
Nakon što je Evropska komisija postigla dogovor s Nemačkom prema kom postojeći tekst zakona o zabrani vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem ostaje nepromenjen, a Komisija se obvezala da će doneti delegiranu uredbu kojom će se uvesti nova kategorija vozila u EU za automobile koji mogu pokretati samo ugljenično neutralna goriva.
Na jučerašnjem sastanku ministara energetike, Italija, Rumunija i Bugarska su se suzdržale od glasanja, Poljska je jedina bila protiv, a sve ostale države članice bile su za.
 
Uredba stupa na snagu s danom objave u Službenom listu EU. Uredba predviđa smanjenje emisije ugljen dioksida iz novih automobila za 55 odsto i iz lakih dostavnih vozila za 50 odsto od 2030. do 2034. i 100-postotno smanjenje od 2035. godine za obe kategorije tih vozila.
 
Prema saopštenju Saveta, Komisija će predstaviti predlog o registraciji vozila na ugljenično neutralna goriva nakon 2035. godine.
 
Šta su to e-goriva?
 
Sintetička ili e-goriva proizvode se iz čistog vodonika i ugljen dioksida koji se uzima iz atmosfere. Ta goriva se mogu koristiti u današnjim motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Izgaranjem tih goriva oslobađa se ugljen dioksid koji je već uzet iz atmosfere pa se ne doprinosi povećanju emisija CO2, te će se prema delegiranoj uredbi to smatrati ugljenično-neutralnim gorivom.
 
Tehnologija proizvodnje e-goriva još je u povoju i daleko od komercijalizacije. Za njihovu proizvodnju potrebne su ogromne količine električne energije iz obnovljivih izvora kako bi se elektrolizom dobio čisti vodonik.
 
Mnogi upozoravaju na mogućnost zloupotrebe jer će se i nakon 2035. na benzinskim pumpama prodavati klasična goriva budući da će i tada na drumovima biti vozila proizvedena pre te godine.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Sasa

    31.03.2023 00:05
    Buducnost
    Nesto tu mnogo smrdi. Od ukupnog globalnog zagadjenja planete, svega 7% zagadjivaca su sva prevozna sredstva na svetu tokom direktne eksploatacije. Ko tu koga zaj....va i zasto? Neka mi neko objasni, molim vas.
  • Rt

    29.03.2023 18:57
    Rt
    I treba ovo jos ranije uvesti! Ste se sve vozi…ko zaradi 1500 evra kupi neki krs! Auto mora biti luksuz samo ko ima para moze Imati Auto! Na sta ovo lice…teraj ovo
  • NN

    29.03.2023 11:30
    ...
    Sretno vam bilo sa tim! Osim ako nije cilj da se upropaste auto kompanije.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Italija pooštrila kazne za vozače

Novi Zakon o putevima koji je predložio ministar saobraćaja Mateo Salvini, koji pooštrava kazne za korišćenje mobilnih telefona za volanom i vožnju pod dejstvom alkohola, stupio je na snagu.