Istraživanje: Samovozeći automobili moraju da nauče jezik biciklista

Sledeća generacija autonomnih vozila moraće da nauči "jezik biciklista" kako bi se osiguralo da oni na putevima budu sigurni, pokazuje nova studija.
Istraživanje: Samovozeći automobili moraju da nauče jezik biciklista
Foto: Beta/AP
Stručnjaci za interakciju čoveka i računara sa Univerziteta u Glazgovu pokazali su da postoji potreba da se u novim samovozećim automobilima uspostavi sistem za prepoznavanje i repliciranje društvenih interakcija između vozača automobila i biciklista
Kako je istraživanje izgledalo?
Tim će svoje nalaze uključiti u rad koji će biti predstavljen na konferenciji o interakcijama između ljudi i računara. Proučavao je kako vozači i biciklisti direktno i indirektno komuniciraju jedni s drugima na javnim saobraćajnicama preko niza eksperimenata u kojima je učestvovalo 12 volontera biciklista opremljenih naočarama za praćenje očiju i s videokamerama na glavi.
 
Njihovo istraživanje proučavalo je smerove u kojima su biciklisti gledali tokom vožnje i pokazalo je da su se biciklisti više oslanjali na informacije sa saobraćajnih znakova dok su takođe pažljivo posmatrali automobile kako bi videli u kojem smeru ta vozila planiraju da krenu.
 
Autonomna vozila moraju biti u stanju da razumeju ljudske interakcije
 
Studija je uticala na niz preporuka o tome kako bi autonomna vozila trebalo da funkcionišu u blizini biciklista u nadolazećim decenijama, kako vozači budu manje aktivno uključeni u vožnju. Autonomna vozila moraju biti u stanju da razumeju ljudske interakcije.
 
Tim sugeriše da bi autonomna vozila mogla biti temeljitija u prikazivanju svojih namera tokom vožnje  preko ekrana postavljenih spolja, s nizom LED dioda nalik na semafore koji pokazuju ubrzavaju li, usporavaju ili daju prednost drugom korisniku puta.
Istraživanje pod nazivom "Stvarnost: Istraživanje interakcije vozača i biciklista u stvarnom saobraćaju" takođe sugeriše da bi biciklisti mogli nositi "pametne naočare" koje mogu preneti namere autonomnog vozila, dopuštajući automobilima da komuniciraju s biciklistima oko njih.
 
Profesor Stiven Bruster s Fakulteta računarskih nauka Univerziteta u Glazgovu, koji je vodio istraživanje, rekao je: "Mogućnost otkrivanja načina na koji taj jezik funkcioniše pomoći će u usmeravanju razvoja raznovrsnih novih metoda komunikacije s biciklistima koja je lako razumljiva u svakoj saobraćajnoj situaciji, pouzdano informativna i predvidljiva".
  • Biciklista

    02.05.2023 18:45
    Svi ste u pravu
    Stvarno svi ste u pravu ja dnevno pređem 5- 15 km na biciklu najveći problem su vozači koji misle da su ulice staze za f1 pa ubrzavaju i tamo gde uopste nije potrebno da bi na kraju ulice naglo zakočili projektanti saobraćajnica upšte ne vode računa o biciklistima u gradu (jer se ne voze biciklom) se toliko drsko parkira a komunalna policija i policija se pravi luda - okreću glavu na drugu stranu nigde nema skrivenih kamera za merenje brzine. U ulicama u naseljenom mestu gde je kolovoź uži od 5m ograničiti brzinu na 30 km/sat na idiotskim mestima gde svi ubzavaju staviti prirodne prepreke ili leźeće prepreke raskrsnice sa kružnim tokom.
  • Albahari

    28.04.2023 00:18
    Tako je
    @Djura... Sve si u pravu, kolko samo ljudi pogine od biciklista godišnje...ihaaaa. Za sve su krivi biciklisti, a pomalo i Romi i Jevreji
  • Djura

    27.04.2023 09:41
    Niko ne moze da nauci jezik biciklista! Oni voze neartikulisano, bahato, ne postujuci propise.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin