Koliko litijuma, nikla i kobalta ima u jednoj bateriji za električni automobil

Koliko god neki proizvođači pokušavali da pronađu alternative za skupe i (relativno) retke materijale u baterijama, oni i dalje dominiraju.
Koliko litijuma, nikla i kobalta ima u jednoj bateriji za električni automobil
Foto: Pixabay
U narednih nekoliko godina svakako ćemo biti svedoci značajnih tehnoloških pomaka i smanjenja ovih sirovina u baterijama, ali do tada proizvođači zavise od njih.
Zbog toga su baterije skupe, a upitne su i ekološke koristi, jer se sirovine dobijaju neekološkim metodama, a ni sama hemija baterija nije najzdravija za životnu sredinu, što će predstavljati problem pri njihovom kasnijem odlaganju.
Prosečna automobilska litijum-jonska baterija sadrži oko 28,9 kilograma nikla, 7,7 kg kobalta i 5,9 kg litijuma. Ako se ne recikliraju, ovi metali odlaze u otpad.
 
Tu je takođe oko 80 kg bakra i oko 30 kg grafita na ukupnu težinu od oko pola tone (za prosečni električni automobil).
 
Iako se predviđa da će litijum-jonska baterija sadržati manje metala 2030. godine, recikliranje ovih materijala će i dalje biti važno kako bi se održao korak sa rastućom globalnom potražnjom. Ili ćemo dobiti neku novu tehnologiju.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Petar

    07.05.2023 20:53
    Svaki mesec se samo u Kini zameni do par miliona mobilnih telefona. Koja je razlika u Li-Ion bateriji od 1 celije 88250 koja se koristi za automobil? Mala u nekoliko 1000 mA. I onda vama i petrol mafiji koja na sve nacine pokusava da pljuje preko auta na baterije i ne kancerogeni dizel. Nebudite naivni. I sa ugljenom se vozilo i auta i lokomotiva po celom svetu da ne govorimo koliko zagaduju Srpske tvornice struje na ugljen. Celu Evropu su ugasili a kod nas investiraju da im mi pravimo struju koju sa dalekovodima salju nazad u Njemacku. A vi placete za baterije auta. Sto to ne kazete Norveskoj koja ima 50 % elektricnih vozila, Holandiji i drugima?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin