Visbaden planira da uvede stalno zeleno na semaforu za pešake

Visbaden planira malu saobraćajnu revoluciju.
Visbaden planira da uvede stalno zeleno na semaforu za pešake
Foto: Pixabay
Automobil odavno nije u fokusu gradskih saobraćajnih stručnjaka u Nemačkoj. Nakon što se sve više gradova i opština odlučivalo za nove biciklističke staze, sada je fokus na pešacima.
Neki gradovi sada čak planiraju uvođenje radikalnog prvenstva prolaza na pešačkom prelazu, piše fenix-magazin.de.
"Let it go - alijansa za atraktivan pešački saobraćaj" naziv je projekta koji je realizovan od maja 2021. do aprila 2023. godine. Za projekat se prijavilo 30 gradova, a na kraju su odabrani Braunšvajg, Erfurt, Flenzburg, Majsen i Visbaden.
 
Cilj projekta je značajno unapređenje pešačkog saobraćaja u gradovima. Za svaki od pet gradova uzorka, u saradnji sa Udruženjem za prava pešaka, nakon inspekcijskih nadzora, napravljeni su programi mera i date strateške preporuke za delovanje.
 
"Ponekad čak i male mere poput spuštanja ivičnjaka, centralnog ostrva ili uvođenja odmorišta donose izuzetna poboljšanja za pešake. Evidentirali smo brojne nedostatke i davali predloge za poboljšanja, a podržao nas je veliki broj građana tzv. komšijski šetači. Sada je na gradskim upravama da korak po korak sprovode mere", kaže menadžer projekta.
 
U Visbadenu su planovi već uznapredovali i trebalo bi da budu sprovedeni što je pre moguće. Ubuduće bi širina kolovoza od 2,50 metara trebalo da bude standard za novu izgradnju, konverziju i rekonstrukciju puteva.
Ako to nije moguće iz strukturalnih razloga, dovoljno je i 1,50 metara. Pored toga, nadležna kancelarija treba da pomnije prati nepropisno parkiranje na trotoarima.
 
Visbaden planira i malu saobraćajnu revoluciju: semafori će se prebaciti da bi pešacima pokazivali trajnu zelenu boju u fazama u kojima nema automobila. Tehnologija za ovo već postoji i testirana je na odabranim raskrsnicama u Karlsrueu i Hamburgu.
 
Iznad semafora je ugrađen senzor koji pali crveno svetlo na semaforu samo kada se automobil približi. Ukoliko bi Visbaden uveo stalno zeleno na semaforu za pešake, kako je planirano, to bi zaista bila mala revolucija, navode nemački mediji.
  • D

    21.05.2023 09:33
    .
    Srbija je hiljadama godina daleko od ovakvih misli... Šteta. Toliko lepe prirode, pa čak i normalnih ljudi, koji su na žalost zamrznuti u vremenu i prostoru sa pogrešnim shvatanjima života. Šteta...
  • Servia

    21.05.2023 09:01
    Drustvo je koje se vraca na coveka i humanost vs leteci automobil vrata garaze..
  • Dragan

    21.05.2023 08:47
    Rr
    U Stokholmu mema parkinga na ulicama,ulici si sa max 4 trake,pa kad parkitate to ppstane ulica sa 3 yrake,većina je sa 4 trake gde je i biciklistička trala.Preko 60% građana ide pešice i pored autobusa,metroa,tramvaka.Lični automobili se većinom drže u garažama.Oko zgrada je veliko drveće.Samo i malim uličicama se vide parkirani automobili.Kad padne sneg ne čisti se kolovoz od snega,kod njih je 40% pešačka zona i 20% promenljiva pešačka zona gde pstoje barijere u liku lava koje se dovuku na kolovoz kad građani odluče,semafori se isključe ili pokriju.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Slovački alpinista poginuo na Himalajima

Jedan od najboljih slovačkih alpinista Ondrej Huserka (34) poginuo je tokom spuštanja sa 7.234 metra visokog Langtang Lirunga, najvišeg vrha Langtang Himala, podlanca nepalskih Himalaja.