Mikelanđelov David ponovo podigao prašinu, ovaj put u Škotskoj

Reklama za jedan italijanski restoran u Glazgovu na kojoj se nalazila fotografija Mikelanđelovog Davida odbijena je zbog golotinje.
Mikelanđelov David ponovo podigao prašinu, ovaj put u Škotskoj
Foto: Pixabay
Nakon što je direktorka škole na Floridi podnela ostavku zbog toga što su učenici na časovima imali priliku da vide sliku "golišave" statue, sada je problem izbio i u Škotskoj. 
Restoran italijanske kuhinje "Barolo" napravio je reklamu koja prikazuje Davida kako jede picu, ali je kompanija koja vodi računa o reklamnom prostoru u gradskom metrou odbila da je izloži. 
Iz restorana "Barolo" kažu da su ponudili da sakriju Davidovo međunožje stikerom sa italijanskom zastavom, ali je i to odbijeno, jer stikeri nisu bili dovoljno veliki. Složili su se, međutim, da se vidi samo gornji deo statue, od struka naviše. 
 
Mario Gizi, direktor grupacije DRG u čijem su vlasništvu "Barolo" i mnogi drugi restorani, nije zadovoljan tim rešenjem.
 
"Ovo je svetski priznato umetničko delo. O njemu se uči u školi. Ljudi iz celog sveta putuju da ga vide. Ovo više nije 16. vek - 2023. je godina. Da li stvarno poručujemo da ljudi ne mogu da podnesu da vide nagu statuu?", rekao je Gizi.
 
On je dodao da ih je sve u kompaniji zabavio mejl koji su dobili od kompanije koja izdaje reklamni prostor.
 
"Potvrdili su da naša reklama ne može da se koristi zato što je 'umetnost, ali i dalje golotinja'. Morali smo da snosimo troškove novog štampanja", istakao je direktor.
Euronews piše da prema Agenciji za standarde u oglašavanju nema specifičnog pravila kojim se zabranjuje golotinja, ali se vlasnicima medija dozvoljava da odbiju da ustupe reklamni prostor.
 
"Oni često imaju svoje kriterijume, uz Kodeks reklamiranja, kada je o reč o tome šta će prihvatiti, a šta neće. Ovo je komercijalna odluka, a ne nešto što možemo da regulišemo. Mi reagujemo na pritužbe o sadržaju kada on postane javno dostupan", poručuju iz Agencije.
 
Oni takođe dodaju da prema kodeksu nije zabranjeno imati golotinju u reklamama, ukoliko nije eksplicitna ili izlišna i ukoliko je relevantna za proizvod. Ipak, golotinja koja je "seksualne prirode", dodaju oni, treba da se pojavljuje samo u ciljanim medijima.

Teme

David
  • 002211

    22.05.2023 11:24
    Strašno.
  • Karikatura razmislja

    21.05.2023 22:13
    Ocigledno je da se glupost brzo preliva sa kontinenta na kontinent. Ocekujem da ce se glupost uskoro ukoreniti gusce na nasem plodnom tlu.
  • Budalastina

    21.05.2023 13:36
    U vremenu u kome je golotinja i razvrat na jedan klik ili samo pogled na ulicu, jedan David je problem..

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin