To bi vam se moglo dogoditi u Belgiji, gde je počeo novi pilot-projekat belgijskog saobraćajnog instituta Vias, koji je dobrovoljnim vatrogasnim društvima podelio zelena svetla. Ona bi trebalo da povećaju vidljivost takvih vozila i omogući korisnicima brži dolazak do odredišta.
U Belgiji ih zovu "uslužnim svetlima", odnosno "svetlima pristupačnosti". Pritom se ne misli na svetla koja osvetljavaju enterijer, već su to svetla koja imaju za cilj da obaveste druge učesnike u saobraćaju da se radi o dobrovoljnom vatrogascu koji je na putu do vatrogasne stanice iz koje će ići na hitnu intervenciju.
Pilot-projekat je pokrenut u aprilu, a trajaće osam meseci. Tokom tog vremena meriće se vreme potrebno za dolazak do cilja, odnosno uticaj svetala na potencijalno skraćivanje vremena dolaska vatrogasnih dobrovoljaca.
Projekat obuhvata četiri regije, a sled je takav da će prva četiri meseca vozila imati ugašena zelena svetla. Tokom druga četiri meseca svetla će biti aktivirana u vožnji. Ispitivaće se stižu li volonteri svojim automobilima dok su upaljena svetla brže do vatrogasne baze, kako se drugi učesnici u saobraćaju ponašaju prema njima i osećaju li se vatrogasci volonteri sigurno dok voze s upaljenim svetlima.
Belgija pritom nije prva koja se bavi ovom idejom. U Kanadi su već duže vreme vozila volontera vatrogasaca opremljena zelenim trepćućim svetlom, dok se u pojedinim američkim državama koriste plava svetla. Sva vozila s ovim svetlima moraju i dok su ona upaljena da voze poštujući saobraćajne propise. U Evropi se ovakva svetla koriste u Velikoj Britaniji, a koriste ih doktori tokom hitnih intervencija.
Komentari 1
Ivana
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar