Prevara u vezi sa pređenom kilometražom i skrivena oštećenja su česte na automobilskom tržištu polovnjaka u Evropi, što dovodi do visokih troškova održavanja, povremenih mehaničkih problema i brige oko sigurnosti.
Istraživanje koje je sprovela automobilska kompanija carVertical u Srbiji sugeriše da su jeftiniji automobili kod nas verovatno "štelovani" i da imaju lažiranu kilometražu.
Prema ranijim istraživanjima, svaki sedmi polovni automobil u Srbiji ima vraćenu kilometražu, što sugeriše da je prevara odometra česta i da vozači treba da budu oprezni prilikom kupovine vozila.
Najveća šansa za prevare je prilikom kupovine automobila u rasponu od 590.000 do 1.170.000 dinara, odnosno 15,4 odsto svih vozila sa ovom cenovnom oznakom ima promenjenu kilometražu.
"Kupci koji traže jeftiniji automobil u Srbiji imaju značajno veći rizik da naiđu na prevaru vraćene kilometraže. Iako je šansa da se nabavi automobil sa štelovanom kilometražom takođe značajna i u drugim cenovnim rasponima, kupovina skupocenog vozila sa lažnom pređenom kilometražom rezultiraće ogromnim, nepredviđenim troškovima i smanjenom tržišnom vrednošću", kaže Matas Buzelis, automobilski stručnjak u kompaniji carVertical.
Od svih automobila koji koštaju do 590.000 dinara i koje je proverio carVertical u Srbiji, 15 odsto ima promenjenu kilometražu.
Automobil sa izmenjenom kilometražom ne samo da će imati nižu vrednost, već može biti teško planirati njegovo održavanje.
Vozila koja koštaju između 3.520.000 i 5.280.000 dinara su najbezbednija za kupovinu - samo 5,8 odsto njih ima lažiranu kilometražu.
Svako peto vozilo je pretrpelo oštećenje u prošlosti
Iako su šanse da naiđete na automobile sa štelovanom kilometražom u Srbiji manje u poređenju sa nekim zemljama Centralne i Istočne Evrope, istraživanja sugerišu da je izbegavanje vozila sa istorijskim zapisima o oštećenjima veoma komplikovano.
Čak 20,4 odsto automobila koji koštaju do 590.000 dinara u Srbiji je bilo uključeno u saobraćajnu nesreću ili pretrpelo druga oštećenja. Skuplja vozila imaju još veću šansu da budu oštećena.
"Iako najjeftiniji automobili u Srbiji imaju najmanje zapise o oštećenjima, to se može objasniti činjenicom da vozači jeftinijih ili starijih automobila često zanemaruju manje udarce i ogrebotine. Za razliku od njih, vlasnici skupljih automobila obično prijavljuju svoja oštećenja osiguravajućim društvima", objašnjava Buzelis.
Vozila koja koštaju preko 5.280.000 dinara imaju najviše slučajeva oštećenja - 42,5 odsto takvih automobila je pretrpelo saobraćajnu nesreću.
Automobilski stručnjak navodi da vozilo sa prošlim oštećenjima može imati mehaničke i bezbednosne probleme, što može rezultirati značajnim troškovima popravke, stoga je važno temeljno pregledati automobil pre kupovine.
Komentari 2
Previše prevaranata
Zatim su mu treći put kada je dolazio na tehnički rekli da postoji problem, i da je lažiran broj šasije. Kao ne smeju da ga registruju, žao im je.
Na pitanje što to nisu primetili odmah, jer je kod njih obavio sve papire i prvu registraciju... Pa eto nisu... Nego su tek sada.
Nenad
Preprodavci su u sprezi sa tehničkim pregledima, a problemi nastaju posle kupovine.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar