Šezdesetak metara dugačak beli jedrenjak izgrađen je 1933. i otad do 1991. bio je upisan u flotne liste hrvatskih luka. Na remont u Crnu Goru otplovio je 1991, tada upisan u matičnoj luci Split i do danas je u toj zemlji, prenosi agenciija Hina.
Crna Gora od prošle nedelje nizom događaja obeležava 90. godišnjicu broda, zbog čega je Ministarstvo spoljnih i evropskih poslova Hrvatske u noti izrazilo najoštriji protest.
"Svojatanje tuđe imovine protivno je uobičajenim uzusima, međunarodnom pravu i evropskim vrednostima za koje se je Crna Gora opredelila“, stoji u saopštenju tog ministarstva.
Zvanični Zagreb je pozvao Podgoricu da "prioritetno pristupi bilateralnom rešavanju sudbine tog broda, simbola hrvatske pomorske tradicije stare više stotina godina, te da dotad izbegava jednostrane aktivnosti koje su suprotne nastojanjima da se u duhu dobrosusedskih odnosa, načelima poštovanju i međunarodnog prava pronađe trajno rešenje“.
Navodi se da Ugovor o pitanjima sukcesije daje pravni okvir i obavezuje države nastale raspadom SFRJ da reše pitanje vojne imovine, pa očekuje da Crna Gora potvrdi vlasništvo Hrvatske nad tim brodom, te da joj ga preda.
To će pitanje ostati redovna tema svih bilateralnih sastanaka dve susedne države i Hrvatska će nastaviti da insistira na povratku jedrenjaka, navodi se u saopštenju.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 4
Marnari
Zoran
Jadran
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar