Mnogi se pitaju da li i kako doprinose bezbednosti saobraćaja, kao i da li skraćuju životni vek puta, piše
N1.
Reč je o meri koja bi trebalo da poboljša drenažu saobraćajnice. Na taj način želi da se spreči stvaranje debljeg sloja vode na kolovozu, koji bi mogao da izazove takozvani akvaplaning – pojavu kada se pneumatik odvoji od površine kolovoza jer više nije u stanju da ukloni vodu pod sobom.
Mera mehaničkog grebanja vozne površine stručno se naziva "žljebljenje", jer se posebnom mašinom prave useci kojima otiče voda. Rezovi su duboki između tri i sedam milimetara, objašnjavaju u Darsu, kompaniji koja održava slovenačke auto-puteve.
Brazde se prave na mestima gde se poprečni nagib puta menja s jedne na drugu stranu. Kako su objasnili u Darsu, to je obično predviđeno u sklopu obnove ili novogradnje saobraćajnice, a samo izuzetno se za tu meru odlučuju naknadno, ako je oticanje vode s određenog dela puta lošije od očekivanog.
"Međutim, prvo je potrebno utvrditi uzrok stagnacije vode, jer se ponekad pokaže da je za stagnaciju vode kriv asfaltni sloj i potrebna je samo lokalna sanacija", objasnili su.
Uprkos tome što je reč o planiranom "oštećenju" kolovoza, iz Darsa tvrde da to ne skraćuje životni vek kolovoza.
"Ne, jer su brazde napravljene u za to predviđenoj rešetki i nisu toliko duboke", dodaju.
Komentari 4
Dejan
Koferce
ku3a
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar