U Amsterdamu od sutra ograničenje brzine 30 km/h u 80 odsto ulica

U petak, 8. decembra, ograničenje brzine na većini puteva u Amsterdamu biće spušteno na najviše 30 kilometara na sat.
U Amsterdamu od sutra ograničenje brzine 30 km/h u 80 odsto ulica
Foto: Pixabay
Nadležne službe poslednjih dana pripremaju grad za ovu promenu, prilagođavaju oznake na putevima i postavljaju skoro 4.400 novih znakova.
 
Od 8. decembra 80 odsto puteva u Amsterdamu imaće ograničenje brzine od 30 km/h. Maksimalna brzina biće jasno naznačena u svakoj ulici saobraćajnim znakovima.
Prve znakove na budućim putevima gde će ograničenje biti 30 km/h počeli su da postavljaju proteklog ponedeljka. Na njima se do 8. decembra sme voziti do 50 km/h. Znakovi imaju privremenu nalepnicu s porukom "Ovde 30km/h od 8. decembra"'.
 
Vlasti su svesne da će vozačima biti potrebno vremena da se naviknu na nova ograničenja ali ističu da će sporija vožnja osiguravati sigurnije i opuštenije kretanje svima.
"Kao vozač imaćete bolji pregled i moći ćete brže da reagujete na neočekivane situacije. Pri 30 km/h, put kočenja je 13 metara, manje od polovine onoga pri 50 km/h (27 metara). S maksimalnom brzinom od 30 km/h očekujemo 20 do 30 odsto manje teških nesreća. Verovatnoća da pešak preživi nesreću u kojoj se automobil kretao brzinom od 30 km/h je 95 odsto. Takođe mislimo da će se saobraćajna buka prepoloviti. Grad će biti tiši i prijatniji za boravak", naveli su nadležni.
 
U nadolazećim nedeljama postaviće dodatne oznake na putevima na kojima će ograničenje brzine ostati 50 km/h kako bi bilo jasnije koje ograničenje gde važi.
 
Kako bi javni prevoz nesmetano funkcionisao, na nekim mestima biće izgrađene odvojene trake. Javnom prevozu dopušteno je da nastavi vožnju brzinom od 50 km/h ovim trakama.
  • sima

    12.02.2024 14:43
    kmentar
    imam još bolje rešenje. grad će biti prijatniji kada se ograničenje bude svelo na 20km/h pa će stopa preživljavanja pešaka da bude 97% a još je bolje ograničiti na 10km/h ali onda se to mora odnositi i na biciklove i trotinete pa i na pešake koji trče


  • w/e

    07.12.2023 13:36
    glupost
    "Kao vozač imaćete bolji pregled i moći ćete brže da reagujete na neočekivane situacije. Pri 30 km/h, put kočenja je 13 metara, manje od polovine onoga pri 50 km/h (27 metara). "

    Isti argument su koristili i u Srbiji da spuste ogranicenje sa 60 na 50 km/h, pa ne vidim nikakve rezultate. Brzina od 30km/h ce usporiti saobracaj, povecati nervozu, zagadjenje i guzve. U sustini vozila na motorni pogon u potpunosti gube svrhu ako ce se kretati sporije od danasnjih trotineta i biciklova.

    Uzmimo u obzir i da je ovo zemlja koja kupuje i gasi farme kako bi navodno smanjila zagadjenje, pa ce kasnije istu tu hranu da uvozi od nalogodavaca za ovakve glupe zakone.
  • boger

    07.12.2023 10:19
    Erazmo Roterdamski
    Saobraćaj je krvotok svake ekonomije. Što brži saobraćaj - bolja ekonomija. A ekonomija je osnovni preduslov svake civilizacije. Kome to nije jasno gluplji je od svakog psa lutalice koji zna da sačeka semafor da bi prešao ulicu. Put služi za saobraćaj a Fruška Gora je za šetnju. Ne čude me novokomponovani zeleni Euro-stručnjaci, oni su dokazani velemajstori u izmišljanju problema koje rešavaju stvaranjem novih, još većih.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Slovački alpinista poginuo na Himalajima

Jedan od najboljih slovačkih alpinista Ondrej Huserka (34) poginuo je tokom spuštanja sa 7.234 metra visokog Langtang Lirunga, najvišeg vrha Langtang Himala, podlanca nepalskih Himalaja.