Dizajn boja na semaforu nije slučajan, a o tome piše portal tz.de.
Naime, mnogi semafori imaju žlebove na staklima. Razlog je praktičan. Ako crvena faza na semaforu traje dugo, nekim vozačima će pogled odlutati, a upravo nejednaka struktura svetala pomaže da se to ne dogodi, odnosno da vas namami da i dalje proučavate svetlo i da ostanete koncentrisani na izmene boje.
Na mnogim semaforima videćete nešto što izgleda kao nejednake ivice ili ogrebotine. To su takozvani raspršivači koji osiguravaju da se svetlo sa semafora distribuira i širi što je moguće dalje. Dakle, možete videti semafor kada ste tačno ispred njega, ali i 50 metara dalje. Rasipanjem svetlosti onemogućuje se zaslepljenje. Da je staklo semafora glatko, svetlosni snop bi bio fokusiran i videli biste ga samo direktno.
Kod modernih semafora žlebovi na staklu nisu potrebni jer noviji semafori umesto njih imaju mnogo malih sočiva, koja usmeravaju svetlost. Ovo takođe sprečava stvaranje tzv. fantomskih svetala, odnosno refleksije sunčeve svetlosti.
Fenomen je najčešći kada sunčeva svetlost obasjava direktno semafor i čini se da su sva svetla upaljena. Ova tehnologija to sprečava. Danas se u semafore često ugrađuju LED diode koje omogućuju dobru vidljivost i na direktnoj sunčevoj svetlosti.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 1
Возач Заставе 750
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar