Amsterdam i drugi evropski gradovi će testirati sistem za daljinsko usporavanje e-bicikala

Amsterdam je jedan od šest evropskih gradova koji će uskoro testirati sistem daljinskog ograničenja brzine električnih bicikala.
Amsterdam i drugi evropski gradovi će testirati sistem za daljinsko usporavanje e-bicikala
Foto: Pixabay
Zbog toga ga je savetnica za saobraćaj u gradskoj upravi Melanie van der Horst prošle nedelje i sama testirala, piše NL Times.
 
Sistem asistencije za pedale e-bicikla Melanie Van der Horst isključio se čim je ušla u osetljivo područje - blizu škola, parkova, prometnih raskrsnica, mesta na kojima su radovi na putu ili mesta nesreće.
"Na svom ekranu sam ugledala dete kako se igra loptom. Nedugo nakon toga brzina vožnje smanjena mi je na 15 kilometara na sat", rekla je ona.
 
Sistem je razvio Institut "Townmaking", neprofitna organizacija koja kreira programe iz područja mobilnosti i sigurnosti. Još je u eksperimentalnoj fazi, ali Van der Horst smatra da puno obećava.
Kazala je kako veruje da bi novi sistem mogao doprineti da Amsterdam ponovo postane saobraćajno sigurniji. Godine 2022. u Amsterdamu su više od polovine žrtava u saobraćaju činili biciklisti, a svaki deseti vozio je električni bicikl.
 
"Broj nesreća u kojima učestvuju biciklisti alarmantno je visok. Deca se više ne usuđuju da voze bicikl, a stariji silaze sa svog običnog bicikla čim naiđe vozač na električnom biciklu. Više od polovine svih električnih biciklista vozi brže od dopuštenih 25 kilometara na sat. Puno su opasniji od onih koji voze obične bicikle i neretko uzrokuju teške povrede u slučaju nesreće", rekla je Van der Horst.
 
Amsterdam će sledeće godine početi s eksperimentalnim sistemom. Stanovnici Amsterdama mogu dobrovoljno da učestvuju u projektu tako što će preuzeti aplikaciju za ograničenje brzine i instalirati uređaj Instituta "Townmaking" na svoj e-bicikl.
U projektu će učestvovati još pet evropskih gradova, među kojima su Milano, Atina i Minhen, a u predstojećim će se mesecima gradske vlasti Amsterdama konsultovati s drugim evropskim gradovima i proizvođačima električnih bicikala o delotvornosti uređaja.
  • Mladen

    15.03.2024 22:30
    Ma vaziii
    Cist izgovor da ubace kill switch i u elektricna bicikla. Vec ih postavljaju u mnoga vozila, a sve kao radi bezbednosti...ma vaziiii
  • Realista

    14.03.2024 08:24
    što više softvera...
    Time više sajber-kriminala...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Da li čovek zaista ima pet čula?

Slika sveta koji poznajemo konstruiše se u našem mozgu. Kako do toga dolazi? Putem brojnih receptora informacija koje dolaze iz naše okoline.