Start trke je uz zvuke sirena, mahanjem francuskom zastavom označio legendarni penzionisani roleraški i brzoklizački profesionalni šampion, Amerikanac Čad Hedrik.
Ove godine na trci učestvuju predstavnici 20 država, sa svih kontinenata, saopštili su organizatori.
Trka se vozi na potpuno istoj stazi i suštinski po istim pravilima kao i čuvene trke automobila, motora i bicikala.
Pobednik je onaj koji za tačno 24 sata preveze najviše krugova, odnosno pređe najveće rastojanje.
Trka 24 časa Le Mana na rolerima privlači svakog leta, poslednjeg vikenda u junu ili prvog vikenda u julu, oko 10.000 zaljubljenika u ovaj sport.
Trke se voze istovremeno u nekoliko kategorija, a najpoznatija i najizazovnija je solo trka u kojoj takmičar samostalno vozi rolere svih 24 sata.
Ostale kategorije su svojevrsne štafete sa dva, četiri, šest ili deset članova, u muškoj, ženskoj ili kombinovanoj konkurenciji.
U štafetnim trkama učestvuju praktično svi proizvođači vrhunskih rolera, kao i timovi proizvođača vrhunske roleraške opreme, ali ima i timova koje čine amateri iz svih krajeva sveta.
U najvažnijoj i najtežoj disciplini - solo trci praktično svi učesnici su amateri, odnosno pravi zaluđenici za roleraški sport (inline speed skating), a za prvo mesto je obično potrebno da se u toku jednog dana pređe više od 500 kilometara, što znači neprekidnu vožnju prosečnom brzinom iznad 20 km/h.
Baš kao i u trkama automobila, motocikala i bicikala na istoj stazi, i roleraši su na startu bili poređani sa desne strane piste, a njihova oprema sa leve. Na znak za start, oni pretrčavaju stazu, navlače rolere i odmah se upućuju na prvi i najveći uspon na stazi, dugačak oko 600 metara, koji se završava prepoznatljivim Danlop lukom.
Trku u Le Manu inače odlikuju izuzetno promenljivi vremenski uslovi, jak vetar i gotovo obavezna kiša barem jednom u toku 24 sata, kao i izuzetno velike vrućine tokom dana, zbog kojih je bila dva puta otkazivana u prethodnih pet godina.
Lekari naime nisu mogli da garantuju bezbednost učesnika na usijanom betonu pri temperaturama koje su se kretale oko 40 stepeni Celzijusa u hladu.
Krug na stazi Bugati je dugačak 4.185 metara, potpuno je osvetljen, počinje usponom od 600 metara sa nagibom i do 7 stepeni, a nakon prolaska ispod Danlop luka (pasarele) sledi spust dugačak oko 1.000 metara, na kojoj amateri dostižu brzinu od oko 70-75 km/h, a profesionalci i 90-95 km/h.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar