Kada vozilo završi u poplavi: Voda dubine oko 15 cm može naneti štetu elektronici

Brojne ulice u Srbiji su poplavljene i vlasnici automobila se brinu za svoja vozila.
Kada vozilo završi u poplavi: Voda dubine oko 15 cm može naneti štetu elektronici
Foto: Grad Novi Sad (Ilustracija)
Kiša i nestabilno vreme se očekuju i danas, a evo šta možete očekivati ako vam je automobil poplavljen ili ako ste vozili kroz dublju vodu.
 
Vožnja kroz duboku vodu može dovesti do toga da motor povuče vodu, što može izazvati ozbiljna oštećenja motora. Nivo vode ne sme prelaziti visinu usisnika vazduha jer popravke mogu biti veoma skupe. Najveća šteta na poplavljenim vozilima obično je na motoru i elektronici, koja je posebno osetljiva na vodu. U prvom redu stradavaju kablovi, konektori, računari, instrumenti, akumulator, alternator i vazdušni jastuci, piše Nova.rs.
Procene servisera kažu da u 95 odsto slučajeva dolazi do otkaza računara kada vlaga prodre unutra, što je ozbiljan problem jer su računari među najskupljim delovima automobila. Automobili proizvedeni u poslednjih 20 godina imaju više kontrolnih računara, uključujući računar motora (ECU), klima-uređaja, vazdušnih jastuka, audio-sistema, itd. Ulazak vode u instalaciju izaziva kratke spojeve i kvarove, a svaki računar može koštati više od 600 evra u zvaničnom servisu. Pomnoženo sa brojem računara u modernim automobilima, popravka može biti izuzetno skupa i neisplativa. Stari i jednostavniji automobili su u prednosti u odnosu na novije i skuplje modele.
Šteta na automobilu
 
Šteta zavisi od nivoa vode koja je ušla u vozilo. Voda dubine oko 15 cm može naneti štetu elektronici, ali se popravka često isplati. Veći nivo vode koji doseže instrument-tablu ukazuje na ozbiljnu štetu elektronici, a popravka postaje veoma skupa. Elektronske komponente poput anlasera, kompresora klime i alternatora mogu se reparirati, dok se računari uglavnom menjaju.
 
Detalji o šteti na pojedinim komponentama:
 
Akumulator: Skinite klemu da biste sačuvali elektroniku.
ECU: Stradava ako voda prodre kroz konektore.
Osigurači: Veoma osetljivi na vodu, što može izazvati otkaz elektronike.
Instalacija: Potrebno je zameniti kompletnu kablovsku instalaciju.
Vodovi: Korozija izazvana vlagom dovodi do kvara.
Elektronika: Kratki spojevi uzrokuju nekontrolisano ponašanje sistema.
Audio: Zamena kablova i zvučnika može koštati preko 1.500 evra.
Anlaser: Mora se reparirati ako je motor radio tokom potapanja.
Snop kablova: Truli i korodira, uzrokujući otkaze elektro sistema.
 
U većini slučajeva, popravka duboko poplavljenih automobila nije isplativa. Vlasnici vozila sa full kasko osiguranjem će najlakše prebroditi ovu situaciju.
  • Vlada Kovačević

    03.07.2024 12:22
    Šou !
  • Vlasnik vozila

    02.07.2024 19:21
    sa slike
    Ovo važi za 15cm donjeg ili gornjeg dela auta?
  • Мијат

    02.07.2024 18:01
    СТРАДАВАЈУ...
    ...каблови, велите?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Da li čovek zaista ima pet čula?

Slika sveta koji poznajemo konstruiše se u našem mozgu. Kako do toga dolazi? Putem brojnih receptora informacija koje dolaze iz naše okoline.