Dron iznad sela Manvan u Jiakinu u Kini otkrio je nadrealne prizore - stotine i hiljade električnih vozila pažljivo parkiranih pored poljoprivrednog zemljišta i napuštenih od svojih vlasnika.
Meštani ih nazivaju grobljem električnih automobila.
I možda ne bi bilo iznenađujuće da neka od ovih vozila nisu bila u ispravnom stanju kada su ostavljena u ruralnoj Kini.
Zašto niko ne želi ove automobile?
Koncept deljenja u sektoru transporta postao je veoma popularan u poslednjih deset godina. Nakon što je iznajmljivanje e-bicikala i skutera preko mobilne aplikacije postalo veliki hit u svetskim urbanim centrima, u Kini je počeo da cveta sličan poslovni model sa električnim automobilima.
Štaviše, Kina je postala globalna supersila u proizvodnji i prodaji električnih vozila, a zahvaljujući velikim državnim subvencijama ovde su se otvorile hiljade kompanija koje su se registrovale za pružanje usluga iznajmljivanja električnih automobila.
S obzirom da nisu rađene precizne studije o potrebama tržišta, proizvedeno je više rent-a-cara nego što je bilo potrebno. Kada se na tržištu pojavila novija generacija električnih vozila, stariji modeli su zastareli. Subvencije su smanjene 2019. godine, a mnoge kompanije su otišle u stečaj.
Deo električnih vozila je pokvaren, a za popravku je bila potrebna finansijska injekcija veća od vrednosti samog vozila. Bilo je lakše sve ih zajedno prevesti u ruralni deo Kine i zaboraviti na njih. Ili bar tako misle meštani.
Niko ne zna šta će se desiti sa električnim vozilima zaostalim u Jiakinu. Jedino je sigurno da su automobili prepušteni na milost i nemilost prirodi i da svakim danom sve više propadaju.
Komentari 2
Ovo
Marta
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar