Istraživanje: Društvene mreže ne uklanjaju u dovoljnoj meri sadržaje o samoubistvima

Neke od najvećih društvenih mreža na internetu ne uspevaju da otkriju i uklone opasan sadržaj o samoubistvima i samopovređivanju, pokazalo je novo istraživanje.
Istraživanje: Društvene mreže ne uklanjaju u dovoljnoj meri sadržaje o samoubistvima
Foto: Pixabay
Istraživanje Fondacije Moli Rouz pokazalo je da su uprkos više od 12 miliona odluka o moderiranju sadržaja, koje je donelo šest najvećih platformi, samo dve - Pinterest i Tiktok otkrile i uklonile više od 95 odsto takvog sadržaja na internetu.
 
Dobrotvorna organizacija je rekla da su Metin Instagram i Facebook odgovorni za samo jedan odsto otkrivenih sadržaja o samoubistvu i samopovređivanju, a X, pre poznat kao Twitter, odgovoran je za samo jednu od 700 odluka o moderiranju sadržaja.
Studija je analizirala javno dostupne zapise o više od 12 miliona odluka o moderiranju sadržaja koje je donelo šest mreža: Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat, TikTok i X.
 
Prema studiji, odgovor većine platformi na sadržaj o samoubistvu i samopovređivanju bio je "nedosledan, neujednačen i neprimeren cilju”.
Predsednik dobrotvornog udruženja Ijan Rasel i njegova porodica osnovali su fondaciju u znak sećanja na njegovu ćerku Moli, koja je okončala život u 14. godini 2017, nakon gledanja štetnog sadržaja na društvenim mrežama.
 
"Gotovo sedam godina nakon Moline smrti šokantno je videti kako većina velikih tehnoloških kompanija i dalje sedi skrštenih ruku i bira nedelovanje umesto spasavanja mladih života", rekao je Rasel.
 
Fondacija je otkrila da društvene mreže rutinski ne uspevaju da otkriju štetan sadržaj u najrizičnijim delovima svojih usluga.
 
Na primer, rečeno je da je samo jedna od 50 objava o samoubistvu i samopovređivanju koje je otkrio Instagram bio video, uprkos tome što opcija kratkog formata Reels sada čini polovinu vremena provedenog u aplikaciji.
 
Mreže ne sprovode sopstvena pravila
 
Studija je takođe optužila mreže da ne sprovode sopstvena pravila, ističući da je Tiktok otkrio gotovo tri miliona sadržaja o samoubistvu i samopovređivanju, ali je suspendovao samo dva računa.
 
Istraživanje se temeljilo na odlukama o moderiranju sadržaja donetim u EU, koje moraju biti javno dostupne.
 
Kao odgovor na studiju, portparol Mete rekao je: "Sadržaj koji podstiče na samoubistvo i samopovređivanje krši naša pravila. Ne verujemo da statistika u ovom izveštaju odražava naše napore. Samo u prošloj godini uklonili smo 50,6 miliona takvog sadržaja na Facebooku i Instagramu globalno, a 99 odsto je uklonjeno pre nego što nam je prijavljeno. Međutim, u EU trenutno nismo u mogućnosti da primenimo sve naše mere koje se izvode u Ujedinjenom Kraljevstvu i ostatku sveta."
Portparol Snapchata rekao je: "Sigurnost i dobrobit naše zajednice glavni su prioritet. Snapchat je osmišljen kako bi se razlikovao od drugih platformi, bez otvorenog newsfeeda neproverenog sadržaja i moderiranja sadržaja pre javne distribucije. Izričito zabranjujemo sadržaj koji promoviše ili podstiče na samopovređivanje i samoubistvo, a ako to identifikujemo ili nam se prijavi, brzo ga uklanjamo i preduzimamo odgovarajuće mere. Takođe delimo resurse za prevenciju samopovređivanja i podršku kada saznamo da je član naše zajednice u nevolji i možemo obavestiti hitne službe kada je to potrebno."
 
Tiktok nije komentarisao studiju, ali je rekao da su njegova pravila jasna - ne dopuštaju prikazivanje, promociju ili deljenje planova za samoubistvo i samopovređivanje.
 
Pinterest i X nisu odgovorili na zahtev za komentar.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Da li čovek zaista ima pet čula?

Slika sveta koji poznajemo konstruiše se u našem mozgu. Kako do toga dolazi? Putem brojnih receptora informacija koje dolaze iz naše okoline.